خودکشی ناموفق رئیس جمهور سابق بولیوی در زندان

وکیل رئیس جمهور سابق بولیوی اعلام کرد که وی حین حبس، مچ دستش را بریده و پلیس گزارش کرد که این اقدامی برای خودکشی بوده است.

خودکشی ناموفق رئیس جمهور سابق بولیوی در زندان

به گزارش خبرگزاری رویترز، "نورکا سولار"، وکیل جنین آنی‌یز، رئیس جمهور سابق بولیوی که در حبس به سر می‌برد، از تلاش ناموفق موکلش برای خودکشی با بریدن رگ مچ دستش خبر داد.

وی به خبرنگاران گفت: این یعنی رئیس جمهوری سابق درخواست کمک دارد. او احساس ترس زیادی می‌کند. پزشک او را که دستش را بریده بود، پیدا کرد. روی مچ دست چپش سه جای بریدگی بود. آنها جای بریدگی‌ها را بخیه زدند.

آنی‌یز اوایل سال جاری میلادی به اتهام دست داشتن و شرکت در کودتا برای براندازی دولت اوو مورالس، رئیس جمهوری پیشین بولیوی در ۲۰۱۹ بازداشت شد. وی اتهامات را نپذیرفت و گفت که قربانی سرکوب سیاسی شده است و اکنون تا زمان برگزاری جلسه دادگاه، در حبس به سر می‌برد.

"ادواردو دل کاستیو"، وزیر کشور بولیوی تایید کرد که آنی‌یز در اقدامی تلاش کرد تا خودکشی کند اما اکنون وضعیتش با ثبات است.

در همین حال، رئیس یگان ویژه ضد جرم پلیس ملی بولیوی نیز به تلویزیون محلی این کشور گفت: آنچه رخ داده به معنای تلاش برای خودکشی است.

آنی‌یز روز چهارشنبه برای مدتی کوتاه در بیمارستان بستری شد که سومین بستری در دو هفته گذشته محسوب می‌شود. پزشکان گفتند که از او آزمایش مربوط به قفسه سینه گرفته‌اند و رئیس جمهوری سابق بولیوی مبتلا به فشار خون است. وی بعدا به زندان بازگردانده شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها