قانون جدید فیل‌ها در سریلانکا؛ ممنوعیت سواری برای افراد مست/ 2 ساعت و نیم حمام اجباری

بسیاری از ثروتمندان سریلانکایی مانند راهبان بودایی این کشور فیل‌ها را به عنوان حیوان خانگی نگه می دارند تا ثروت خود را به نمایش بگذارند.

قانون جدید فیل‌ها در سریلانکا؛ ممنوعیت سواری برای افراد مست/ 2 ساعت و نیم حمام اجباری

ریلانکا به فیل‌های خانگی و کارگر کارت هویت بیومتریک می‌دهد و فیلم سواری برای افراد مست را ممنوع خواهد کرد.

در اقدامات سختگیرانه جدید که با هدف رفاه حیوانات صورت گرفته، 2 ساعت و نیم حمام اجباری برای فیل های کارگر در نظر گرفته شده است.

اسناد رسمی نشان می‌دهد در این کشور آسیای جنوبی حدود 200 فیل اهلی و 7500 فیل غیر اهلی در طبیعت وجود دارد.

قانون جدید از تمام مالکان فیل ها می خواهد تا مطمئن شوند حیوانات تحت مراقبت آنها دارای کارت شناسایی عکس دار با مهر DNA مخصوص هستند.

سریلانکا برای حفاظت بیشتر از فیل های این کشور قوانین جدیدی مانند ممنوعیت سواران مست و حمام اجباری روزانه برای فیل ها را در نظر گرفته است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

قوانین فیل ها در سریلانکا

بسیاری از ثروتمندان سریلانکایی مانند راهبان بودایی این کشور فیل‌ها را به عنوان حیوان خانگی نگه می دارند تا ثروت خود را به نمایش بگذارند، اما شکایت و گزارش بد رفتاری با این حیوانات در این کشور بسیار گسترده است.

قانون جدید رفاه بیشتری را برای فیل‌های کار به وجود می آورد.

بچه فیل ها دیگر نمی‌توانند در مسابقات فرهنگی مورد استفاده قرار گیرند و از مادرشان دور شوند.

فیل‌ها نیابد بیش از 4 ساعت در روز کار کنند و کار شبانه آنها ممنوع است.

محدودیت هایی برای صنعت گردشگری این کشور به وجود آمده و از این پس بیش از 4 نفر قادر به سوار شدن بر یک فیل نیستند. همگان با داشتن یک زین مناسب می‌توانند سوار فیل ها شوند.

استفاده از فیل‌ها در فیلم ها ممنوع می شود مگر آنها این اقدام تحت نظارت شدید دامپزشکی باشد.

"ویمالاویرا دیسانایاکا" وزیر حفاظت از حیات وحش در اطلاعیه روز پنجشنبه خود گفت: فرد مالک یا سرپرست فیل باید اطمینان دهد که فیل سواران هیچ مشروب الکلی یا داروی مضری مصرف نمی‌کنند.

فیلِ ناقضان قانون جدید از آنها گرفته و در اختیار دولت قرار می گیرد و صاحبان آنها با جریمه احتمالی 3 سال حبس مواجه خواهند شد.

بسیاری از مردم سریلانکا از فیل ها به عنوان حیوان کارگر استفاده می‌کنند. مالکان باید هر 6 ماه یک بار فیل‌های خود را برای معاینه پزشکی بفرستند.

دستگیری فیل های وحشی در سریلانکا در یک جرم کیفری است و مجازات اعدام دارد اما تعقیب قانونی در این زمینه نادر است.

فعالان حقوق حیوانات و کارشناسان ادعا می‌کنند در 15 سال گذشته بیش از 40 بچه فیل از پارک های ملی حیات وحش این کشور به سرقت رفته است.

منبع: عصر ایران

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها