رئیس جمعیت هلال ‌احمر شهرستان خبر داد:

بهره‌ مندی ۴۳۸۰ اسدآبادی از طرح نذر سلامت

رئیس جمعیت هلال ‌احمر اسدآباد از بهره‌مندی ۴۳۸۰ نفر از طرح نذر سلامت در این شهرستان خبر داد.

بهره‌ مندی ۴۳۸۰ اسدآبادی از طرح نذر سلامت

محمد رضا اعتصام اظهار کرد: مرکز امور جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان به مناسبت ایام محرم طرح ملی "نذر سلامت ۲ ،همراه با خادمان حسینی" را با مشارکت داوطلبانه و خیرخواهانه اعضا برادر و خواهر کانون‌های جوانان و طلاب شهرستان از ۱۸ تا ۳۰ مرداد ماه برگزار کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز طرح ملی نذر سلامت در شهرستان برگزار شد و هیئات مذهبی از طرح فوق استقبال چشمگیری داشتند، افزود: در طرح "نذر سلامت ۲" جوانان هلال‌احمر شهرستان با هدف ترویج فرهنگ نوعدوستی ، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تسکین آلام بشری و به منظور اجرایی سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا اقدام به برپایی دو ایستگاه سلامت در ورودی هیئت حسن‌بن حیدر (هیئات خواهران و برادران ) واقع در دبیرستان خلیج فارس و دبستان مهدیه کردند.

وی تصریح کرد: در این طرح جوانان هلال‌احمر به منظور تأمین سلامت عزاداران حسینی فعالیت ‌هایی چون نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی ابلاغ شده از ستاد ملی کرونا، ضدعفونی افراد قبل و بعد از برگزاری مراسم، توزیع ماسک و دعوت به فاصله‌گذاری اجتماعی و تست فشار خون را در این دو ایستگاه انجام دادند.

اعتصام خاطرنشان کرد: در طرح ملی نذر سلامت ۲ شهرستان، ۸۱ نفر روز به تعداد ۱۰ نفر به‌صورت داوطلبانه همکاری داشتند ضمن اینکه در طرح فوق ۴۳۸۰ نفر ازعزاداران حسینی از خدمات طرح بهره‌مند شدند.

وی در ادامه افزود: جمعیت هلال‌احمر شهرستان دارای ۶۰۰ نفر داوطلب است و از این تعداد داوطلبان ۲۵۰ نفر در برنامه‌های مختلف سطح شهرستان فعالیت دارند .

اعتصام مطرح کرد: برای جوانان اسدآبادی تا سن ۳۵ سال تا پایان سال سهمیه خاصی درنظر گرفته شده و باید طی مدت فوق توسط جمعیت هلال‌احمر شهرستان ۱۲۳۴ نفر از جوانان برای عضویت در هلال احمر جذب و ثبت سامانه شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اسدآباد همچنین یکی از اهداف هلال‌احمر این شهرستان را راه‌اندازی خانه هلال در سطح تمامی روستاهای سطح شهرستان برشمرد و گفت: در صورتی‌که در هر کدام از روستاها برای راه‌اندازی خانه هلال اعلام آمادگی شود خارج از سهمیه با توجه به سیاست کلی جمعیت هلال احمر حمایت خواهیم کرد.

اعتصام با بیان اینکه سهمیه خانه هلال شهرستان در سال گذشته تعداد پنج خانه هلال بوده که از این تعداد، با ۱۴ خانه هلال بیش از سهمیه تعهد شده محقق شده است، بر اولویت روستاها در راه‌اندازی خانه هلال تأکید کرد و یادآور شد: در هر یک از محلات سطح شهر نیز در صورتی‌که برای راه‌اندازی خانه هلال اعلام آمادگی شود، استقبال خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها