مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات پیرانشهر با بالگردهای وزارت دفاع

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع از مهار آتش در ارتفاعات تمرچین پیرانشهر خبر داد.

مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات پیرانشهر با بالگردهای وزارت دفاع

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه در هفته‌های گذشته آتش سوزی‌های متعددی را به دلیل خشکی و تغییر آب و هوا در مناطق مختلف کشور داشتیم گفت: حضور به موقع بالگردهای این مرکز کمک شایانی به تسریع و اطفا کامل مناطق داشته است.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از مراتع ملی ارتفاعات تمرچین پیرانشهر دچار حریق شده بود، از اطفای کامل آن با همکاری نیروهای امدادی حاضر در محل و بالگرد اطفای حریق خبر داد.

کاپیتان محمد مهدی نوری آل آقا گفت: بنا به دلایل نامعلومی بخشی از ارتفاعات محور تمرچین پیرانشهر دچار حریق شد.

وی ادامه داد: کنترل این آتش سوزی به دلیل پوشش گیاهی انبوه و همچنین وزش باد شدید بسیار دشوار بود و هر لحظه آتش در حال گسترش بود اما با حضور به موقع بالگرد مجهز به بسکت اطفا حریق این مرکز، اقدامات به موقع و مؤثر در جهت اطفا آتش سوزی انجام گرفت.

وی افزود: به دلیل وجود مین‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در این مناطق و صدای چندین انفجار و صعب العبور بودن منطقه، مهار آتش سوزی به صورت زمینی توسط نیروهای امدادی با پیشروی زیادی میسر نبود در نتیجه با اعزام بالگرد اطفاء حریق از پایگاه ارومیه و جلوگیری از سرایت آتش به زمین های کشاورزی، عملیات اطفای حریق بطور کامل انجام و کنترل و مهار گردید که علت و وسعت آتش سوزی پس از بررسی های کارشناسی اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع در پایان ضمن تشکر از تیم اعزامی و کلیه عوامل دخیل در کنترل آتش سوزی تمرچین، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش بی وقفه همکاران در کمترین زمان ممکن آتش مهار و بطور کلی خاموش شد.

گفتنی است، منطقه مرزی تمرچین پیرانشهر به علت برخورداری از پوشش گیاهی خشک و همچنین صعب‌العبور بودن در صورت عدم اقدام به موقع می‌توانست خسارات سنگینی را به منابع طبیعی به همراه داشته باشد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها