رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

جولان کرونا در آذربایجان غربی/ ۳۰ بیمار طی ۲۴ ساعت فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت شبانه روز گذشته ۳۰ بیمار کرونایی دیگر در استان جان خود را از دست دادند.

جولان کرونا در آذربایجان غربی/ ۳۰ بیمار طی ۲۴ ساعت فوت کردند

جواد آقازاده اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۹۶۴ تن بر اثر ابتلاء به در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۹۵ تن از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۷۳ تن نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۵۹۴ نفر به ویروس مبتلا شده و از این تعداد ۴۲۷ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند، افزود: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۳۰ تن از بیماران بدحال در شهرستان‌های ارومیه، تکاب، خوی، سلماس، شوط، ماکو، میاندوآب و نقده بر اثر ابتلاء به ویروس جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون ۷۶۰ هزار و ۵۶۰ دُز واکسن در استان تزریق شده است، این آمار روز به روز در حال افزایش است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ هزار و ۶۴۲ نفر به این تعداد اضافه شده است.

آقازاده گفت: تاکنون افراد متولد ۱۳۵۰ و پیش از آن، می‌توانند با ثبت نام در سامانه سلامت، واکسن خود را دریافت کنند که البته برخی اقشار نظیر رانندگان، خبرنگاران و معلمان نیز به صورت گروهی واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ نفر از مدافعان سلامت در این استان براثر ابتلاء به به شهادت رسیده اند، عنوان کرد: از این تعداد سه نفر در ارومیه و بقیه شاغل در واحدهای مختلف در شهرستان‌های استان بودند.

وی افزود: از ۱۴ شهید مدافع سلامت آذربایجان غربی یک نفر پزشک عمومی، یک نفر متخصص بیهوشی و سایر شهدای مدافعان سلامت در مشاغل کارشناس هوشبری، پرستار، بهورز، کاردان رادیولوژی، خدمتگزار، کارشناس فوریت‌های پزشکی، سوپروایزر، تکنسین امور دارویی و کارشناس آزمایشگاه هستند.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها