رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان:

قارچ سیاه به زنجان رسید

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان گفت: مواردی از ابتلا به بیماری قارچ سیاه در استان زنجان مشاهده شده که نابینایی یکی از عوارض خطرناک آن است.

قارچ سیاه به زنجان رسید

پرویز قزلباش اظهار کرد: روند بیماری کرونا در کشور افزایشی بوده و برخی از استان‌ها در حال خروج از پیک پنجم کرونا هستند و روند بستری و سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در استان زنجان نیز افزایشی بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار در مراکز درمانی این استان بسترش شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی توسط بیماران کرونایی در استان زنجان اشغال شده است، افزود: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا پس از سه تا چهار هفته خود را نشان می‌دهد که این روند در استان آغاز شده و طی هفته‌های آتی بیشتر نمایان خواهد شد.

این مسئول ضمن قدردانی از زنجانی‌ ها برای رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و استفاده از ماسک، تصریح کرد: برخی از افراد همچنان با بی‌ توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، سلامت خود و سایر افراد را به خطر می‌اندازند.

‌رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان استان زنجان همه تلاش خود را برای پیشگیری از بروز اتفاقات تلخ در پیک پنجم و مقابله با آن انجام می‌دهند، گفت: شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالای ۹۰ درصد می‌توانند از ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری کنند.

قزلباش با تاکید بر اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، اکنون افراد بالای ۴۳ سال می‌ توانند واکسن کرونا دریافت کنند، اظهار کرد: به هیچ‌ وجه برای افراد بالای ۳۰ سال واکسن کرونا تزریق نمی‌ شود و به صورت موردی برای افراد با شرایط خاص تزریق شده و آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۳۰ سال اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

وی از مشاهده مواردی از ابتلا به بیماری قارچ سیاه در استان زنجان خبر داد و افزود: بیماری قارچ سیاه یک بیماری قارچی است که باید با پیشگیری میزان ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم و از عوارض جدی این بیماری می‌توان به نابینایی اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه پس از گذشت این مدت شکل ویروس کرونا پیچیده شده و واکسن تنها ابزار موجود در دست بشر بوده که تاکنون تاثیر بسیار خوبی به کاهش ابتلا و مرگ و میر داشته است، تصریح کرد: مطالب غیرعلمی و شبه‌علمی که در قالب‌های مختلف مطرح شود، باعث آسیب به سلامت مردم شده و یک پله بزرگ به افرادی که می‌توانند واکسن تزریق کنند می باشد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها