سخنگوی صنعت برق استان خبر داد:

بازگشت خاموشی‎‌ های بی‌برنامه به اصفهان

هفته گذشته سخنگوی صنعت برق اصفهان وعده داد که دیگر خاموشی بدون برنامه ریزی شده در اصفهان نخواهیم داشت، اما از اواخر هفته گذشته دوباره خاموشی های بدون برنامه به اصفهان بازگشت.

بازگشت خاموشی‎‌ های بی‌برنامه به اصفهان

محمدرضا نوحی در این باره توضیح داد: پنجشنبه هفته گذشته (۴ شهریور ماه) میزان تولید برق استان ۴۱۰۱ مگاوات و میزان مصرف ۵۰۸۴ مگاوات بود، همچنین ۹۸۳ مگاوات از شبکه سراسری برق وارد شبکه اصفهان شد.

وی با اشاره به مصرف بالای برق در اصفهان، گفت: در این تاریخ نزدیک ۴۰۰ مگاوات خاموشی داشتیم، اما به دلیل افزایش مصرف برق در کشور با عملیانی شدن رله های فرکانسی، در این تاریخ چهار مرتبه خاموشی بدون برنامه در اصفهان دوباره اعمال شد.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان بیان کرد: میزان مصرف برق استان اصفهان در پیک مصرف حدود ۶۵۰۰ مگاوات است.

وی با اشاره به مصرف برق استان در روز گذشته (جمعه- ۵ شهریور ماه)، گفت: روز گذشته یکی از واحدهای نیروگاه شهید منتظری از مدار خارج شد، از سوی دیگر توانیر به اصفهان دستور مدیریت بار ۴۰۰ مگاوات را داد.

نوحی افزود: روز گذشته تولید برق استان ۳۶۷۸ و مصرف آن ۴۶۹۸ مگاوات بود، از سوی دیگر ۱۰۲۲ مگاوات نیز از شبکه سراسری برق دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه روز گذشته خاموشی در بخش خانگی نداشتیم، اما از ساعت ۲۰:۳۹ دقیقه بعد از ظهر جمعه به دلیل افزایش بار، رله های فرکانسی عمل کردند و دوباره خاموشی های بدون برنامه ریزی شده به اصفهان بازگشت.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به پیش بینی افزایش دمای هوا طی هفته جاری، گفت: صبح امروز شنبه نیز مدیریت بار ۶۰۰ مگاوات در اصفهان از سوی توانیر اعلام شد، از سوی دیگر امروز واحد یک نیروگاه شهید منتظری دوباره وارد مدار شد، با این وجود به دلیل افزایش مصرف بالای برق در کشور از ساعت ۹:۴۱ دقیقه صبح امروز، اولین رله فرکانسی وارد عمل شد و پست های بویین، داران، فریدونشهر، آبشار، جنوب و فلارد و هزار جریب خاموشی های بدون برنامه ریزی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در این هفته قطعا خاموشی های با برنامه و مطابق جدول خاموشی ها را در اصفهان خواهیم داشت، گفت: به دلیل افزایش بار شبکه سراسری برق، رله های فرکانسی برای جلوگیری از فروپاشی شبکه برق وارد عمل شده و خاموشی های بدون برنامه ریزی شده را هم دوباره خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها