معلمان مکزیکی مانع سخنرانی تلویزیونی رییس جمهورشان شدند

معلمان مکزیکی در ایالت جنوبی

معلمان مکزیکی مانع سخنرانی تلویزیونی رییس جمهورشان شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس چمهور چپ‌گرای مکزیک مجبور شد تا از طریق تماسی تصویری به وسیله تلفن همراهش از خودرویی در شهر "توکسلا گوتیرز"، مرکز ایالت چیاپاس سخنرانی کند و این در حالی بود که صحبت‌ها و فریادهای معترضان در بلندگو در پس زمینه سخنرانی وی شنیده می‌شد.

معلمان مکزیکی اغلب دست به اعتصاب می‌زنند و لوپز اوبرادور پیش‌تر اتحادیه‌های قدرتمند معلمان را تحسین کرده بود که در گذشته علیه دولت‌های میانه‌رو و راست‌گرای مگزیک گاها حتی به صورت خشونت‌آمیز اعتراض کرده‌اند.

معلمان مکزیکی مانع سخنرانی تلویزیونی رییس جمهورشان شدند

براساس گزارش رونامه‌های مکزیک، این اعتراضات جدید به اصلاحات اخیر آموزشی مربوط بودند.

لوپز اوبرادور از زمان روی کار آمدنش در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی، از کنفرانس‌های خبری صبحگاهی‌اش استفاده کرده تا برنامه سیاسی‌اش را مطرح و انتقادات را رد کند؛ کنفرانس‌های خبری که ساعت هفت صبح آغاز می‌شوند و ممکن است دو ساعت طول بکشند.

تا اواسط صبح، این کنفرانس خبری در توییتر در مکزیک ترند بود.

معلمان مکزیکی مانع سخنرانی تلویزیونی رییس جمهورشان شدند

یکی از کاربران توییتر در پستی نوشت: ‌تاکنون چیزی شبیه این ندیده‌ام. مکزیک به اندازه کافی کنفرانس خبری داشته است.

اما همگان موافق این اظهارات نبودند. یکی دیگر از کاربران توییتر در پستی نوشت:‌ حق من برای مطلع شدن از اخبار و اطلاعات در جریان کنفرانس خبری روز جمعه در ایالت چیاپاس رعایت نشد.

اکثر کنفرانس‌های خبری صبحگاهی در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک برگزار می‌شوند اما لوپز اوبرادور گاها در جریان سفرهایش به شهرهای مختلف کشور، این کنفرانس‌های خبری را در جاهای دیگر برگزار می‌کند.

لوپز اوبرادور در این سخنرانی با اشاره به این معلمان معترض گفت: آنها حق دارند اعتراض کنند و ما به این حق آنها احترام می‌گذاریم. ما به آنها گفت‌وگو و مذاکره را پیشنهاد می‌دهیم. مادامی که لازم باشد اینجا خواهم ماند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها