رئیس بسیج سازندگی استان:

هزینه مراسم ترحیم اقوام خیران، صرف بازسازی قنوات خراسان جنوبی شد

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: با رایزنی‌ هایی که همراه با مجموعه‌ های خیران خارج از استان انجام شده است، بخشی از هزینه‌ های مراسم ترحیم اقوام این خیران به بحث احیای قنات اختصاص یافته است.

هزینه مراسم ترحیم اقوام خیران، صرف بازسازی قنوات خراسان جنوبی شد

مهدی هنری گفت: با توجه به اینکه یکی از موضوعاتی که در بحث نهضت کمک مؤمنانه پیگیری می‌شود، کمک مجموعه نهادها و خیران در بحث پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی است.

وی افزود: با رایزنی‌هایی که همراه با مجموعه‌های خیران خارج از استان انجام شده است، بخشی از هزینه‌های مراسم ترحیم اقوام این خیران به بحث احیای قنات اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در شهرستان قاین با کمک بخش‌های مختلف و با توجه به هماهنگی با مجموعه جهاد و اهالی روستا سه پروژه احیای قنات با اعتبار 450 میلیون تومان انجام شد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: از مبلغ 450 میلیون تومان 60 درصد یعنی نزدیک به 270 میلیون تومان کمک مجموعه این خیران بود و از آنجایی که با توجه به کرونا مراسمات مربوط به ترحیم انجام نمی‌شود هزینه‌ها برای کمک به احیا و مرمت قنوات این شهرستان اهدا شد.

هنری با بیان اینکه اهدای هزینه‌ های مربوط به ختم و ترحیم برای احیای قنوات کشاورزی کار جدیدی بود، افزود: با توجه به کار خوبی که شد مردم استان می‌توانند نذورات خود را در ماه محرم و صفر و هزینه‌های مراسمات در بحث کمک پروژه‌های زیر ساخت اشتغال اختصاص دهند و چون پروژه‌های آب و کشاورزی اولویت استان است این اقدامات خیرخواهانه می‌تواند کمک بزرگی باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال با رایزنی که با مجموعه‌های خیران و مجموعه‌ها در قالب کمک‌های مومنانه نیز صورت گرفت 500 میلیون تومان کمک خیران برای کمک به منابع آب و کشاورزی بود که 10 پروژه را آغاز کردیم و امید است با ترویج این سنت حسنه بتوانیم مبالغ بیشتر در این مسیر برای کمک به اجرای پروژه‌ های محرومیت زدایی سوق دهیم وباعث کمک به عمران و آبادانی روستا های استان شویم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها