چالش‌ های ازدواج با پسر بی پول

ازدواج با پسر بی پول، ولی فعال و تلاشگر تفاوت زیادی با ازدواج با پسر تنبل و بی مسئولیت دارد، البته باید توجه داشته باشید که پول نقش بسیار مهمی در سطح رفاه یک خانواده ایفا می‌کند و به قولی عشق و علاقه نان و آب نمی‌شود.

چالش‌ های ازدواج با پسر بی پول

آیا ازدواج با پسر بی پول درست است؟

پول شرط کافی برای ا زدواج نیست، ولی شرط لازم برای داشتن حداقل‌ها است. عشق و علاقه با وجود پول پر رنگ‌تر می‌شود، ولی بدون پول به مرور زمان کم رنگ‌تر خواهد شد. پول در کنار سایر فاکتور‌های مورد نیاز برای ازدواج، مثل عشق و علاقه، تعهد، اخلاق، سلامت جسم و روح تا حدود زیادی برای تضمین استحکام و خوشبختی در ازدواج ضروری است. پول عامل خوشبختی نیست، ولی مهم‌ترین عامل برای ایجاد رفاه در زندگی است و رفاه یکی از عوامل اصلی برای احساس خوشبختی است.

آیا ازدواج با پسر بی پول درست است؟ باید توجه داشته باشید که بیشتر از پول، توانایی پول در آوردن از راه درست، مهم است؛ بنابراین فردی که هوش و جنم کاری مناسب داشته باشید میتواند بعد از ازدواج هم به موفقیت کاری و اقتصادی دست پیدا کند.

معیار پول در ازدواج

واقعیت این است که پول مهم است و شما برای برطرف کردن تمام نیاز‌های زندگی به پول نیاز دارید. پس همیشه یک سقف حداقلی مالی باید برایتان وجود داشته باشد.

در جامعه‌ای که اگر پول نداشته باشی یا از گرسنگی می‌میری یا از بیماری، در نظر نگرفتن مسائل مالی در ازدواج، اشتباه بزرگی است.

شما برای این که بتوانید سلامت جسم خود را حفظ کنید و از پیری زودرس پیشگیری کنید نیاز به خرید مواد غذایی متنوع برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان دارید.

اولی قسمتی از بدن که کمبود‌های غذایی باعث پیری زودرسش می‌شود، پوست شماست بنابراین داشتن پول برای تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن برای پیشگیری از پیری زودرس وحفظ قدرت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

شما برای خرید دارو که بیماری شما را رفع کند نیاز به پول دارید.

از سویی دیگر برای داشتن کوچکترین تفریحات دو نفره نیاز به پول دارید، نگویید خب پارک می‌رویم، پارک رفتن نیاز به خرید لباس و کفش دارد پس حتی برای پارک رفتن هم به پول نیاز دارید.

کمی واقع بینانه که به شرایط نگاه کنید، شما در حداقل‌ترین شرایط نیاز به پول برای تامین هزینه خورد و خوراک، اجاره سقفی برای زندگی، پرداخت قبض آب و برق و گاز دارید.

در صورتی که پول لازم برای تامین این نیاز‌های اولیه را نداشتهب اشید، فشار اقتصادی بعد از مدتی محفل عاشقانه شما را خدشه دار کرده و بحث و جدل و اعصاب خوردگی آغاز خواد شد.

چالش های ازدواج با پسر بی پول

ازدواج با پسر بی پول

برای ازدواج با پسر بی پول باید نکاتی را در نظر بگیرید. اگر خواستگاری دارید که بیشتر ملاک‌های شما را دارد، ولی شرایط مالی خوبی ندارد قبل از این که به دلیل بی پولی به او جواب رد بدهید بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

آیا تنبل است و دنبال بهانه گیری یا با پشتکار و سخت کوش است؟

شرایط مالی خانواده خواستگار چگونه است؟

اختلاف سطح مالی دو خانواده چطور است؟

در حال حاضر بیکار است یا شاغل؟

با توجه به شغل و درامد و تلاشی که دارد آیا می‌توان به پیشرفت او در آینده امیدوار بود؟

شما تا چه حد صبر و تحمل در برابر مشکلات مالی دارید؟ آیا فردی صرفه جو و قانع هستید؟

انتظارات مالیتان از شوهر آینده تان در چه حد است؟

برای پیشرفت مالی تا چه حد می‌توانید روی خودتان حساب کنید؟

آیا در دوران مجردی همه توقعات مالیتان بر آورده شده؟

آیا ترجیح می‌دهید منتظر بمانید خواستگار پول دارد بیاید در غیر اینصورت ازدواج نکنید؟

چه سطح از پولداری میتواند توقعات شما را برآورده کند؟

چالش های ازدواج با پسر بی پول

مرد بی پول یا مرد بی عرضه

هنگامی که به ازدواج با مرد بی پول فکر می‌کنید باید دو مقوله بی پولی و بی عرضگی را کاملا از هم جدا کنید. پسری که با پشتکار و تلاش تمام سعی خود را برای ساختن آینده به کار می‌برد می‌تواند تکیه گاه محکمی برای شما باشد.

پسری که از نظر مالی وابسته به خانواده است در صورتی که حمایت خانواده را از دست بدهند نمی‌تواند آینده درخشانی برای شما درست کند.

فردی که به جای تلاش و کوشش دائم در حال بهانه گیری از شرایط و مشکلات جامعه است و دیگران را مقصر بیکاری خودش می‌داند نمی‌تواند تکیه گاه محکمی برای شما باشد.

سطح هوش و استعداد و توانایی‌های پسر بی پولی که به خواستگاری شما آمده است را بسنجید، آیا توانایی‌های او در حدی هست که بتواند در آینده پیشرفت کند؟

چالش های ازدواج با مرد بی پول

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است ؟ چالش های ازدواج با مرد بی پول از همان ابتدای رابطه و گرفتن مراسم و هدیه ها شروع می شود پس باید ببیند آیا توانایی این همه صبر و فداکاری را در خودتان می بینید و آیا فرد مقابل توانایی قدرشناسی در مقابل رفتار شما و تلاش و جنم برای جبران آن را دارد؟

چالش های ازدواج با پسر بی پول

نداشتن هزینه های جشن عروسی

هزینه های جشن ازدواج معمولا بسیار بالا و کمر شکن است و می تواند معادل پس انداز چند سال زحمت یک پسر جوان باشد ولی برخی دخترها از کودکی آرزوی برگزاری یک جشن عروسی مجلل و پوشیدن لباس عروس دارند. اگر میخواهید به یک مرد بی پول جواب مثبت بدهید باید با خودتان فکر کنید که آیا به جای جشن عروسی به یک دور همی خودمانی رضایت می دهید؟

مقایسه سطح رفاه و وسایل زندگی با فامیل

مشکلات مالی و درگیری های شغلی می تواند به قدری زیاد شود که حتی فرصت یک تفریح ساده دو نفره را از شما بگیرد. ممکن است با دیدن عکس مسافرت های داخلی و خارجی اطرافیان از انتخاب خودتان پشیمان شوید. ممکن است با دیدن خانه و ماشین و وسایل منزل و حتی لباسهایی که می پوشند حسرت بخورید.

ممکن است کلافه شوید که همیشه برای خرید مجبورید حساب کتاب کنید و در آخر جنسی را بخرید که ارزان تر است. آیا میتوانید این مشکلات را تحمل کنید ؟ صبر و قناعت کافی برای چنین شرایطی دارید ؟

همسر یک مرد بی پول باید قانع باشد

معمولا شیرین ترین هدیه برای خانم ها طلاست ولی در زندگی مشترکی که با یک پسر بی پول شروع کرده اید ، طلا هدیه گرفتن مقدور نیست و باید به یک تیشرت ، روسری یا شاخه گل قناعت کنید.

اغلب لباس ها و وسایلی که چشمتان را می گیرد را نمی توانید بخرید و فقط باید از دیدن آن ها پشت ویترین لذت ببرید و همیشه به خریدن اجناس ارزان تر که با درامد شما همخوانی داشته باشد قناعت کنید.

چالش های ازدواج با پسر بی پول

خانه اجاره ای و اسباب کشی های همیشگی

یکی از سخت ترین مراحلی که در زندگی مشترک وجود دارد، خرید خانه است. بسیاری از زوجین سالیان طولانی مجبور به اجاره کردن خانه و اسباب کشی های مداوم هستند که با وجود شرایط اقتصادی ممکن است مجبور شوید هر سال خانه ای کوچکتر اجاره کنید و همیشه سر ماه باید دغدغه و استرس دادن اجاره خانه را داشته با شید.

روش های مدیریت مشکلات مالی بعد از ازدواج با پسر بی پول

بالا رفتن هزینه های زندگی باعث شده است که در اغلب موارد حقوق یک نفر به تنهایی نتواند مخارج زندگی را تامین کند.

اگر با خواستگاری که سطح درامد متوسط و مشابه شما دارد ازدواج کردید باید به فکر تامین بخشی از هزینه های زندگی باشد. کمک خرج شدن شما می تواند بخش زیادی از فشار مالی و تنش های پولی زندگی را کاهش دهد.

حتی اگر همسرتان با بیرون رفتن شما مشکل دارد میتوانید به دنبال انجام کاری در خانه و حداقل تامین مخارج شخصی خودتان باشید که دغدغه و استرس این بخش از زندگی را حل کنید.

درست خرج کردن را بیاموزید

زمانی که با یک مرد بی پول ازدواج می کنید باید روش های درست خرج کردن را بیاموزید مثلا همیشه لیست اقلام ضروری را تهیه کنید و مطابق با لیست خرید کنید و هزینه اضافه نتراشید.

فروشگاههایی که اجناس ارزان تر دارند یا تخفیف می زنند را پیدا کنید.

برای خرید قسطی یا وام گرفتن زیاده روی نکنید.

چالش های ازدواج با پسر بی پول

به همسرتان انرژی بدهید

اگر همسرتان از سوی شما انرژی بگیرد مانند ماشینی که بنزینش تمام نمی شود میتواند برای رسیدن به موفقیت تلاش بیشتری داشته باشد و بعد از برگشت از یک روز سخت کاری ، در خانه از نظر روحی تغذیه شود و آرامش بگیرد و انگیزه اش برای تلاش چند برابر شود.

اگر شما سر ناسازگاری با همسرتان داشته باشید و مدام از او گله و شکایت کنید و در خانه با ناراحتی شما روبرو شود روی کارش تاثیر منفی می گذارد و به جای تلاش برای بهبود شرایط از خانه فراری خواهد شد.

شما باید بدانید که این سختی ها موقتی است و به گذشت زمان کمتر خواهند شد پس به جای غصه خوردن و غر زدن ، پای انتخابتان بمانید و به فکر تغییر شرایط باشید مثلا :

کار مناسبی پیدا کنید.

مهارت جدیدی برای کسب درامد بیاموزید.

به همسرتان روحیه بدهید تا انگیزه پیدا کند

تلاش و پشتکار مداوم مسلما منجر به موفقیت خواهد شد و مسلما همسرتان زمانی که به موفقیت دست پیدا کند قدر شما را خواهد دانست ولی توجه داشته اشید که اگر تنها دلیل شما برای ازدواج با مرد بی پول، کشش و علاقه و دلبستگی باشد احتمال این که زندگیتان پایان تلخی داشته باشد بسیار زیاد است.

منبع: تابناک باتو

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها