ارسال بستنی به فضا با محموله جدید و پربار اسپیس ایکس

اسپیس ایکس در تازه‎ ترین ماموریت خود، محموله ای سنگین وزن که شامل مواد غذایی و موارد و تجهیزات آزمایشگاهی می شود را به فضا پرتاب کرد.

ارسال بستنی به فضا با محموله جدید و پربار اسپیس ایکس

به گزارش اسپیس؛ یک راکت دو مرحله ای فالکون 9 در ساعت 3:14 صبح به وقت گرینویچ از مرکز راه اندازی مجتمع 39A در مرکز فضایی کندی ناسا برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی پرتاب و به این ترتیب بیست و سومین مأموریت بارگیری این شرکت برای آزمایشگاه در مدار ناسا آغاز شد.

کمی کمتر از هشت دقیقه پس از بلند شدن، اولین مرحله Falcon 9 به زمین بازگشت و بر روی یکی از کشتی های بدون سرنشین SpaceX در اقیانوس اطلس در یک حرکت آرام فرود آمد. این کشتی عظیم الجثه بوسترهای سقوط کرده را صید کرده و آن‌ها را برای استفاده مجدد به بندر باز می گرداند.

ارسال بستنی به فضا با محموله جدید و پربار اسپیس ایکس انجام شد

یک موشک SpaceX Falcon 9 ماموریت محموله CRS-23 را به ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا در 29 اوت 2021 انجام می دهد. دراگون قرار است روز دوشنبه (30 اوت) حدود ساعت 11 صبح به وقت گرینویچ (1500 GMT) به ایستگاه برسد و در بندر فضایی ماژول Harmony متصل شود. در حال حاضر یک وسیله نقلیه دیگر اسپیس ایکس در آزمایشگاه در حال گردش است که در 23 آوریل پرتاب شد و چهار فضانورد را حمل می کرد.

مقامات هواشناسی، آب و هوای نامناسبی را برای انجام پرتاب و آغاز ماموریت در 28 آگوست پیش بینی کردند. متأسفانه، وضعیت بد آب و هوا در محل پرتاب باعث تاخیر 24 ساعته شد. اما در نهایت پیش بینی یک شبه به طور چشمگیری تغییر کرد و آب و هوا بهبود یافت بدین ترتیب Falcon 9 توانست مطابق انتظار از زمین خارج شود.

محموله Dragon که تازه راه اندازی شده است گنجینه ای از تحقیقات علمی را به ایستگاه مداری منتقل می کند، از جمله بازوی رباتیک که کلیدها و دکمه ها را می چرخاند تا بتواند ثابت کند برای انجام کارهای معمول فضانوردان لازم است.

ارسال بستنی به فضا با محموله جدید و پربار اسپیس ایکس

همچنین انواع مختلفی از بارهای پزشکی در این محموله وجود دارد که به فضانوردان و همچنین مردم روی زمین کمک می کند. یکی از این محموله ها، به نام آزمایش ارتباط با کاشت نانوسیال (NICE) ، یک دستگاه جدید انتقال دارو را آزمایش می کند. این ایمپلنت کوچک می تواند نحوه دریافت داروهای افراد و مدیریت بیماری های مزمن را تغییر دهد.

به گفته محققان، این دستگاه در بازوی بیمار کاشته می شود و داروها را در فواصل زمانی معین تحویل می‌دهد ، بنابراین به بیمار اجازه می دهد زندگی خود را ادامه دهد. این نوع دستگاه برای بیماران مانند آرتریت روماتوئید و کسانی که در تمام ساعات روز نیاز به مصرف دارو دارند فوق‌العاده مفید خواهد بود.

آزمایش دیگری با نام MISSE-15 به بررسی مواد مختلف و نحوه واکنش آن‌ها به محیط فضا می پردازد. نمونه هایی از بتن، پنل های خورشیدی و موارد دیگر در معرض محیط سخت فضای بیرونی قرار می گیرند تا مواد بالقوه برای فضاپیماهای جدید و موارد دیگر را آزمایش کنند.

ارسال بستنی به فضا با محموله جدید و پربار اسپیس ایکس انجام شد

اما این همه ماجرا نیست، به گفته جوئل مونتالبانو، مدیر برنامه ISS ناسا، خدمه نیز از غذاها و خوراکی‎ها به شکل تازه و حتی بستنی لذت خواهند برد. مونتالبانو در کنفرانس خبری پیش از روز پیش از پرتاب گفت: "ما مقدار زیادی میوه ارسال می کنیم." "ما لیمو ، پیاز، مقداری آووکادو ، مقداری گوجه گیلاسی و همچنین بستنی در این محموله داریم و این برای خدمه ما بسیار خوشحال کننده است"

ارسال بستنی به فضا با محموله جدید و پربار اسپیس ایکس انجام شد

در مجموع ، بیش از 4800 پوند (2200 کیلوگرم) محموله وجود دارد که به فضانوردان کمک می کند تا انواع آزمایش های تحقیقاتی را انجام دهند و همچنین به ذخیره مجدد ایستگاه کمک کنند. علاوه بر این، آزمایش‌هایی شامل مورچه، میگو و چند گیاه و مواد دیگر نیز به ایستگاه فضایی فرستاده شدند که در شرایط بی‌وزنی روی آن‌ها آزمایشاتی انجام خواهد شد.

ارسال بستنی به فضا با محموله جدید و پربار اسپیس ایکس انجام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها