رئیس پلیس ‌راه آذربایجان شرقی خبر داد:

آخرین وضعیت ممنوعیت تردد در جاده‌ها/ سفر های‌ بین ‌استانی همچنان ممنوع

رئیس پلیس ‌راه آذربایجان شرقی، آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌ های تردد در جاده‌ های استان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت ممنوعیت تردد در جاده‌ها/ سفر های‌ بین ‌استانی همچنان ممنوع

سرهنگ رضا کریمی‌نژاد اظهار کرد: ورود و خروج پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و متخلفین برای ورود به شهرهای قرمز، یک میلیون تومان و برای ورود به شهرهای نارنجی، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مرحله علاوه بر جریمه‌ی مستقیم خودروها، دوربین‌های ثبت تخلف نیز به صورت الکترونیکی، پلاک خودروها را ثبت و جریمه خواهند کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تردد بین استانی ممنوع بوده اما تردد درون استانی منعی نداشته و خودروها می‌توانند در کمربندی‌ها تردد کنند.

رئیس پلیس‌راه آذربایجان شرقی در رابطه با اعتبار مجوزهای صادر شده، یادآور شد: مجوزها فقط در سه حالت قابل‌قبول بوده و بقیه‌ی مجوزها فاقد اعتبار است؛ در صورتی که فرد در شرایط اضطراری و خاص همچون اعمال جراحی باشد، یکی از بستگان درجه‌ی یک وی فوت کند و یا دارای ابلاغیه‌ی قضایی باشد.

وی در ارتباط با تردد شبانه‌ی درون شهری متذکر شد: تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی سه بامداد در کلیه‌ی شهرها ممنوع بوده و متخلفین ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد، همچنین در صورت پرداخت نکردن به موقع جریمه، مبلغ آن دوبرابر خواهد شد.

وی در تشریح تعداد جریمه‌ های ثبت شده از تاریخ ۲۴ مرداد الی پنجم شهریور ماه تاکید کرد: در طول این مدت، تقریباً ۱۷ هزار خودرو جریمه شده که ۱۶ هزار مورد، جریمه‌ی یک میلیون تومانی و ۴۳۳ خودرو، جریمه‌ی ۵۰۰ هزار تومانی شده‌اند.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه ۱۰ دوربین ثبت تخلف در نزدیکی شهر در حال اعمال قانون می‌باشد، افزود: در طول این مدت، ۷ هزار دوربین ثبت تخلف کرده و همچنین ۱۳۰هزار خودرو برگشت و ۹۰ هزار مورد آن تذکر داده شده است.

وی در پایان تاکید کرد: شرایط شیوع کرونا در استان مناسب نبوده و همچنان قرمز است، پس بهتر است از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود اما در صورت وجود هرگونه سفر اضطراری نیز رعایت نکات ایمنی ضروری است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها