مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان:

هنرستان صنایع‌ دستی در سمنان راه‌ اندازی می‌ شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: هنرستان صنایع‌دستی در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

هنرستان صنایع‌ دستی در سمنان راه‌ اندازی می‌ شود

حمیدرضا دوست‌ محمدی بیان کرد: این هنرستان با هدف ترویج و آموزش صنایع‌ دستی در مدرسه توکلی شهر سمنان راه‌ اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان افزود: مدرسه توکلی سمنان جزو آثار با ارزش تاریخی است که دارای مالکیت وقفی با وقف فضای آموزشی است و مقرر شده است با همکاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان، اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان و آموزش ‌و پرورش استان سمنان راه‌ اندازی ‌شود.

دوست‌ محمدی به وجود بنا های متعدد تاریخی و پتانسیل بالای شهرستان سمنان در زمینه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: حضور سرمایه‌ گذاران برای توسعه گردشگری امری اجتناب‌ ناپذیر است.

وی گفت: با توجه به اهمیت و غنای بافت تاریخی سمنان به‌عنوان وسیع‌ترین بافت تاریخی استان با غنای بالای فرهنگی، ایجاد پایگاه بافت تاریخی از ضروریات بود و خوشبختانه محقق شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان اضافه کرد: این پایگاه در دهه ۸۰ نیز برقرار بود اما به علت تغییر سیاست‌ های کلان، فعالیت آن مسکوت ماند.

دوست‌ محمدی با اشاره به اینکه با تشکیل کارگروه مهر و میراث دستاوردهای قابل توجهی در حوزه میراث‌ فرهنگی و گردشگری حاصل می‌ شود، خواستار حمایت سرپرست فرمانداری سمنان از برگزاری این کارگروه‌ ها شد.

منبع: خبرآنلاین

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها