مدیر پیشگیری از بیماری‌ های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تزریق دوز اول واکسن کرونا در آذربایجان‌ شرقی متوقف شد

مدیرپیشگیری از بیماری‌ های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به توقف تزریق دُز اول واکسن کرونا در استان به دلیل نبود آن گفت: کرونا در آذربایجان‌ شرقی روزانه جان ۲۶ نفر را می‌ گیرد.

تزریق دوز اول واکسن کرونا در آذربایجان‌ شرقی متوقف شد

سیمین خیاط زاده اظهار داشت: در سه روز گذشته تزریق واکسن در استان نداشتیم و امروز سه‌شنبه نیز به دلیل کمبود واکسن، دوز اول در سطح استان تزریق نمی‌ شود.

وی اضافه کرد: اکنون فقط دوز دوم واکسن در آذربایجان‌شرقی تزریق می‌شود که امیدواریم با ورود محموله جدید واکسن در آخر هفته و توزیع آن بین استان‌ها، واکسیناسیون مردم استان در مقابل تداوم یابد.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود یک‌میلیون و ۳۳۱ هزار دوز واکسن در آذربایجان‌شرقی تزریق شده است، گفت: ۳۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان تا کنون واکسینه شده‌ اند.

خیاط زاده ادامه داد: وضعیت کرونایی استان همچنان صعودی بوده و در طول ۲۴ ساعت از چهار هزار نمونه گرفته شده، نتایج تست ابتلاء به کرونای بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مثبت شده است.

وی تصریح کرد: روزانه بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌ های آذربایجان‌ شرقی بستری می‌ شوند و اکنون در مجموع بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها