فرماندار:

محل اسکان موقت کارگران فصلی رفسنجان اعلام شد

فرماندار رفسنجان با اعلام جزئیات ساماندهی کارگران فصلی در این شهرستان، محل اسکان موقت آنها را اعلام کرد.

محل اسکان موقت کارگران فصلی رفسنجان اعلام شد

مجید فصیحی هرندی اظهار کرد: در زمان فصل برداشت در رفسنجان هر ساله با حضور کارگران فصلی مواجه می شویم که با حاشیه هایی رو به رو است و مسئولین نیز تدابیری برای این مسئله می اندیشند.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سال آور محصول پسته در شهرستان بود و کارگر زیادی نیاز داشت به نحوی که روزانه ۲۵ هزار کارگر در روز نیاز بود، مدیریت موضوع با توجه به شرایط کرونا دشوار بود.

فصیحی هرندی با بیان اینکه امسال پیش بینی برداشت ۲۵ هزار تن محصول وجود دارد و پیش بینی می شود زمان برداشت کمتر شود، عنوان کرد: امسال با توجه به کمبود محصول، میزان کار روزانه کارگران فصلی بسیار کمتر است، لذا در اینجا اعلام می کنیم کارگران فصلی اگر قصد ورود به شهرستان را دارند این موضوع را مدنظر قرار دهند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: سال گذشته هم در شهر و بخش های تابعه قرار شد جای موقتی برای اسکان در نظر بگیریم که امسال در شهر رفسنجان در محل میدان امام حسین(ع) این مکان اسکان آماده است و شهرداری از ورود کارگران فصلی به شهر جلوگیری می کند و کسانی که نیازمند نیروی کار هستند باید به این میدان مراجعه و نیروی کار خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: در بخش های تابعه شهرستان نیز نیز محل های اسکان کارگران فصلی وجود دارد و اگر کسی نیروی کار نیاز دارد به این مراکز مراجعه کنند.

فرماندار رفسنجان در خصوص امنیت فصل برداشت پسته توضیح داد: در زمینه دوربین های پایش نظارتی در بخش مرکزی اقدامات خوبی انجام شده و دادستان هفته گذشته بازدیدی داشتند و جلساتی در بخش های نوق و کشکوئیه برگزار کرده اند و توصیه های لازم برای امنیت در این مدت را ابلاغ کرده اند و نیروهای نظامی و بسیج توجیه هستند امیدواریم امسال نیز موارد سرقت در حد صفر باشد.

فصیحی هرندی بیان کرد: به کسانی که با مسئله برداشت و فرآوری پسته سر کار دارند توصیه می کنیم حداقل مسائل حفاظتی را مد نظر قرار داده و نگهبانانی که در باغات بگمارند که آنها را بشناسند اما با این حال اگر اتفاقی صورت بگیرد برخورد های لازم با این مسئله رخ خواهد داد.

فرماندار رفسنجان در پاسخ به این سوال که آیا سال گذشته نمی شد رعایت بیشتری انجام می شد تا با پیک بیماری پس از برداشت پسته مواجه نمی شدیم، گفت: موضوعی که پارسال رخ داد عدم رعایت فاصله اجتماعی و تجمع خانوادگی در فصل برداشت پسته بود و دلیل پیک کرونا پس از فصل برداشت این موضوع بود، امسال با واکسیناسیون شرایط بهتر است اما همچنان باید رعایت کرد.

وی ادامه داد: وظیفه همه ما برای مقابله با کرونا زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی و جلوگیری از دورهمی های خانوادگی است تا مشکلات ما کمتر شود.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها