نوع جدید ویروس کرونا از راه رسید

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بر نوع جدیدی از ویروس کرونا موسوم به «مو» (Mu) نظارت می‌کند، این نوع کرونا اولین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد.

نوع جدید ویروس کرونا از راه رسید

سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه در اعلامیه هفتگی همه‌گیری خود گفت: Mu که از نظر علمی با نام B.۱.۶۲۱ شناخته می‌شود، به‌عنوان نوع مورد توجه طبقه‌بندی شده است.

این سازمان ادامه داد: این نوع کرونا جهش‌هایی دارد که خطر مقاومت به واکسن‌ها را نشان می‌دهد و تاکید کرد که برای درک بهتر آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

در این اعلامیه آمده است: «نوع Mu دارای صور با جهش‌های مختلف است که نشان‌دهنده ویژگی بالقوه فرار ایمنی است.»

نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد ظهور جهش‌های جدید ویروس وجود دارد زیرا نرخ عفونت در سطح جهانی در حال افزایش است و نوع بسیار قابل انتقال دلتا به ویژه در میان افراد واکسینه‌نشده و در مناطقی که اقدامات ضدویروس کاهش یافته رو به رشد است.

همه ویروس‌ها ازجمله سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲ ) که باعث کووید -۱۹ می‌شود، با گذشت زمان جهش می‌یابند و اکثر جهش‌ها بر خواص ویروس تاثیر کمی دارند یا هیچ تاثیری ندارند اما جهش‌های خاصی می‌توانند بر خواص یک ویروس تاثیر داشته باشند و بر سهولت انتشار آن، شدت بیماری ایجاد شده و مقاومت آن در برابر واکسن‌ها، داروها و سایر اقدامات متقابل تاثیر بگذارند.

سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر چهار نوع نگران‌کننده کووید-۱۹ ازجمله آلفا (Alpha) در ۱۹۳ کشور و دلتا (Delta) در ۱۷۰ کشور را شناسایی کرده است.

همچنین این سازمان پنج نوع ازجمله Mu را اعلام کرده است که باید تحت نظارت باشند.

این ویروس پس از شناسایی در کلمبیا در سایر کشورهای آمریکای جنوبی و در اروپا مشاهده شده است.

WHO اعلام کرد که شیوع جهانی آن در بین موارد متوالی زیر ۰.۱ درصد و در کلمبیا، این میزان ۳۹ درصد است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • محمد
    0

    انقراض نسل بشریت تا چند سال آینده

  • سامی
    0

    کسی این کارومیکنه مافیا یاهی داره میخنده به مردم باویروس هایی که درست میکنه دیوانه وحشی

  • امین
    0

    یه گندی زدن ک همینجوری داره بدتر میشه نمیتونن هم جمع کنن

  • ناشناس
    0

    باید منتظر مرگ باشیم

  • سروش
    0

    ظاهرا خود بشر برای انقراض نسل بشر مصمم شده است! با توجه به رفتارهای غیر عادی و جهش های گوناگون و فراوان و مقاومت در برابر دارو و بخصوص واکسن های ساخته شده و دور زدن سیستم ایمنی بدن انسان توسط این ویروس فوق هوشمند، باور اینکه یک ویروس عادی و طبیعی باشد را روز به روز سخت تر می کند، انگار بجای مطالعه و رصد ویروس توسط دانشمندان، این ویروس است که جزیی ترین اعمال و رفتار جامعه بشری و ساختار درونی بدن انسان را کاملا رصد می کند و متناسب با آن برنامه ریزی نموده و انواع مختلف جهش ها را برای عبور از سدهای دفاعی بدن و انواع دارو و واکسن و روشهای درمانی، تولید و به جنگ بشر می فرستد. به نظرم مرکز تولید و سازنده واکسن و دارو و ویروس یکجا و یک تیم از افراد بشر است. و این داستان جهش و پیک و موج های گوناگون تا تحقق اهداف سازندگان ویروس و این جنگ و ترور بیولوژیک، سالهای سال ادامه خواهد داشت. بقول ضرب المثل قدیمی فارسی؛ از ماست که بر ماست!

  • اس
    0

    واکسن راه کار نیست ! فک کنم دیگه وقتش رسیده دعای بین المللی انجام بدن همه برای ظهور و نجات بشر

  • متفاوت
    0

    برای یک ذهن بیدار واگاه هیچ ترسی وجود ندارد .ایا میدانید سیستم ایمنی بدن مستقیما از ذهن ونوع تفکرات ذهن پیروی میکنند ودستورمیگیرند؟مثلا وقتی ترس برذهن شماغلبه بکند اتوماتیک تمام سیستم ایمنی بدن گسیل میشوند برای غلبه برترس و مقابله بانوع وتحلیل ذهنیت شما ، بنابراین تعداد زیادی از سربازان این سیستم در راه دفاع ازبین میروند و این باعث میشود ترس بیشتربرشماغلبه کند و راه برای ورود ویروسهای موجود هم بیشتر باز شود.ویروس ها از هرنوع مانند جاسوس عمل میکنند که اگر شما باتوجه به تفکرات ونوع ذهنیت هایی که اندیشه میکنید درتعاملات فکری وعقیدتی ان رانشناسید هرچقدرهم قوی باشید وسیستم ایمنی خود راقوی تر کنید باز هم به موقع به شما ضربه خواهد زد ، پس دروحله اول باید نوع ذهنیت وتفکرات خود را براساس حق پذیری اصلاح کرد که درچنین صورتی ویروس که هیچ ، اتش هم این حق از ان ، برای سوزاندن سلب میشود وراه غلبه برمرگ هم همین است وتنها حق پایدار است...ماهمه براساس فلسفه ذهن وباورهای ذهن و گفته وشنیده های همدیگر در تفکرات ذهن واندیشه زندگی میکنیم و به رشد میرسیم وانچه درعالم است درادم است.

  • ویروس
    0

    واقعٱ چه تحلیل های زیبایی کردند خصوصٱ اقا سروش و متفاوت ، ایکاش یه مسئول دل و جرأت دار پیدا بشه حقیقت رو برای مردم بگه که البته جرأت اینکار رو ندارند ، قصه کرونا شبیه قصه fitf شد ، حالا اونجا جانی است اینجا مالی ! در قصه کرونا به راحتی تسلیم جامعه جهانی شدند ، در کل نظرات کاربران این صفحه زیبا بود

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      ویروس جان ممنون از توجه ودقت هوش شما.مسئول دل وجرات دار؟خخخخ مسئول اگر حقیقت رامیدانست که مسئولیت قبول نمیکرد.حقیقت برتر فقط نزدخدا هست وبس ،مافلک راسخت بشکافتیم و طرحی نو در راه است.شما نگران نباشید این فقط یک بازی باشیطان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها