رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۸۶۸ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مرگ ۸ بیمار کرونایی خبر داد و گفت: قربانیان این بیماری به ۸۶۸ نفر رسید.

قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۸۶۸ نفر رسید

پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: شمار قربانیان کرونا استان به 868 نفر رسیده و متاسفانه در 24 ساعت گذشته 8 هم استانی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم اکنون 626 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 308 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 46 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان‌پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد، 62987 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 782 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 34 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دنا بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین از 610 نمونه رپید تست 12 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان‌های کهگیلویه، دنا و بویراحمد هستند.

یزدان‌پناه بیان کرد: مهمترین راهکار برای کنترل پاندمی کرونا ویروس، آگاهی و همکاری مردم بوده و همچنین مردم باید در نظر داشته باشند که کاهش تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و ماندن در منزل، نقش مهمی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا دارد.

وی یادآور شد: تزریق واکسن برای حدود ٧ درصد جمعیت استان می تواند ایمنی نسبی برای مردم ایجاد کند و افرادیکه فراخوان می‌شوند در زمان‌های تعیین شده مراجعه کنند تا تزریق واکسن انجام شود و ایمنی نسبی جامعه لازم است رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاملا رعایت شود زیرا واکسن به تنهایی جلوی انتشار بیماری را نمی ‌گیرد.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها