دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان خبر داد:

پوشش کامل واکسیناسیون خراسان جنوبی ‌ها تا ۴۱ روز آینده

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: براساس تحلیل کشوری اگر واکسیناسیون با همین سرعت ادامه پیدا کند خراسان جنوبی تا ۴۱ روز دیگر می‌ تواند پوشش خود را کامل کند.

پوشش کامل واکسیناسیون خراسان جنوبی ‌ها تا ۴۱ روز آینده

غلامرضا شریف‌زاده با بیان اینکه برخی از این داروها تنها با امضای دو پزشک متخصص و آن هم به بیماران بستری در بیمارستان داده می ‌شود، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۸۲ درصد فوتی ‌های کرونا در استان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است؛ لذا گروه‌های سنی هدف هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه کمبود دارویی در خراسان جنوبی برای بیماران کرونایی نداریم و مردم نگران تأمین دارو نباشند، تصریح کرد: کمبود سرم به طور مقطعی در کل کشور اتفاق افتاد که در این زمان هیچ گونه کمبود سرم در بیمارستان ‌های استان برای بیماران بستری نداشتیم.

شریف زاده با بیان اینکه قرار است به زودی به تمام داروخانه‌های استان هر تعداد سرم که نیاز است تحویل داده شود، اظهار کرد: بیماری قارچ سیاه، بیماری جدیدی نیست و تاکنون در کشور و استان ما به صورت چشمگیر وجود نداشته است.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد واکسن‌های وارد شده در استان به افراد واجد شرایط تزریق شده است، اما ۱۵.۵ درصد از جمعیت بالای ۸۰ سال در استان واکسن دریافت نکرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند برای تزریق واکسن بدون دریافت نوبت و ثبت نام در سامانه تنها با کارت ملی به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد واکسن‌های وارد شده در استان به افراد واجد شرایط تزریق شده است و براساس پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت اگر روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی ادامه داشته باشد، چهارمین استانی خواهیم بود که واکسیناسیون در آن تکمیل می‌شود.

شریف زاده با بیان اینکه افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان باعث شد برای بیماران کرونایی دچار مشکل کمبود تخت نشویم، یادآور شد: در آزمایشگاه تست مولکولی بیرجند قابلیت اخذ هزار تست در شبانه‌روز وجود دارد و این امر کمک شایانی به تشخیص سریع کرده است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها