حصول سازش قطعی ۲ فقره پرونده قتل عمد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش قطعی در ۲ فقره پرونده قتل عمد در استان خبر داد و گفت: زمینه‌های حصول سازش در ۵ فقره پرونده مشابه نیز فراهم شده است.

حصول سازش قطعی ۲ فقره پرونده قتل عمد

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری اظهار کرد: سازش قطعی در دو فقره پرونده قتل عمدی و نجات دو محکوم علیه از مجازات قصاص نفس در سال جاری رقم خورده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: مردم خراسان شمالی بارها ثابت کردند که در حوزه صلح و سازش سرآمد هستند و به همین اعتبار در این خصوص عملکرد قابل ملاحظه‌ای به ثبت رسیده است.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های فراوانی که این استان در زمینه صلح و سازش دارد انتظار داریم این روند اصلاحی در سال جاری بیش از پیش بهبود یابد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه موجبات حصول سازش در ۵ فقره پرونده قتل عمدی نیز تا حدود قابل توجهی در استان فراهم شده، گفت: با حصول سازش قطعی تا پایان شهریور ماه سال جاری، آمار مصالحه در این پرونده‌ها به ۷ فقره افزایش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از بهبود ۷ درصدی عملکرد شوراهای حل اختلاف استان طی پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها