در گفتگو با رئیس سازمان حج و زیارت مطرح شد

سفر کربلا چه زمانی از سرگرفته می‌شود؟ / رونمایی از فرمول محاسبه هزینه حج / جزئیاتی تازه از ماجرای شهدای منا و سناریوی شهادت دیپلمات ایرانی / در سفر حج هنرمندان، خطبه عقد موقت برای هیچ بازیگری در کار نبود!

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگویی تفصیلی با خبرفوری، به پرسش‌ها درباره مسائل روز مرتبط با حوزه مدیریتی‌اش پاسخ گفت.

سفر کربلا چه زمانی از سرگرفته می‌شود؟ / رونمایی از فرمول محاسبه هزینه حج / جزئیاتی تازه از ماجرای شهدای منا و سناریوی شهادت دیپلمات ایرانی / در سفر حج هنرمندان، خطبه عقد موقت برای هیچ بازیگری در کار نبود!

محورهای اصلی این گفتگو را در ادامه بخوانید و سپس می‌توانید فیلم کامل مصاحبه را ببینید.

- بنا نبوده تورهای گردشگری راه‌اندازی شود اما سفرهای زیارتی راه‌اندازی نشود.

- برخی دانشجو و اقوامی دارند که باید به خارج از کشور رفت و آمد کنند برای همین مجبور به راه‌اندازی پروازهای خارجی با رعایت پروتکل‌ها هستیم.

- اصل قضیه برای برقراری پروازها بوده و بنا نبوده تورهای گردشگری به صورت رسمی راه‌اندازی شود. ما هم کاروان رسمی برای عتبات نداریم اما در فضای مجازی تبلیغ کاروان‌ها را می‌بینید.

- منتظریم عراق مجوز سفرها و ویزا را بدهد و امیدواریم قبل از اربعین بتوانیم اعزام زائران را شروع کنیم.

- حتی به اندازه هفته‌ای هزار نفر امیدواریم اعزام به صورت هوایی داشته باشیم.

- سعودی‌ها گفتند مذاکره سیاسی می‌کنیم اما در ژنو یا نیویورک!

- ۵میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوبت حج عمره هستند.

- عملیات اعزام عمره بخاطر اساعه ادب به ۲نوجوان ایرانی متوقف شد.

- عربستان اعلام آمادگی کرد با شرط حفظ کرامت و عزت به زائران ایرانی ویزای عمره بدهد.

- خط قرمز ما این است که اگر اتباع می‌خواهند آنجا بروند الزامات حفظ کرامت و عزت آن‌ها فراهم شود.

- آن‌ها گفتند بازگشایی کنسولگری ایران تابع مذاکرات سیاسی است که باید در ژنو یا نیویورک صورت بگیرد!

- افزایش مالیات بر ارزش افزوده، افزایش قیمت بنزین و سوخت توسط عربستان و اعمال پروتکل‌های اسکان در شرایط کرونا، هزینه حج را افزایش داده است.

- حج امسال را عربستان برای زائران خود، به پول ایران ۶۵ تا ۱۱۶ میلیون تومان اعلام کرده بود و این هزینه‌ای بود که در آن پرواز از ایران تا عربستان، هزینه حمل و نقل از جده یا مدینه به مکه و هزینه های زیارت در مدینه دیده نشده بود!

- ما تلاش می کنیم این هزینه برای زائرانمان کمتر شود.

- کمیته قیمت‌گذاری سازمان حج و زیارت با بررسی‌هایی که انجام داده بود هزینه حج را در ۳گروه الف تا ج، ۳۱ تا ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

- در کاروان‌های حج برای ورود به عربستان و عبور از ممنوعیت ورود زنان زیر ۴۰سال بدون محارم، عقد موقتی صورت نمی‌گیرد و نیازی هم به آن نبود.

- ما فقط باید اعلام می‌کردیم که این آقا محرم این خانم است، مثلا دایی اوست.

- در این موارد مدیر یا معاون کاروان به عنوان نزدیکان و محارم او معرفی می‌شد، خطبه عقد موقتی درکار نبود.

- این حاشیه‌ها در زندگی هنرمندان وجود دارد و ظاهرا خود هنرمندان هم به این حاشیه‌ها نیاز دارند.

- عربستان در مذاکرات حج ۹۹ گفت که هنوز کمیته حقیقت‌یاب منا، گزارشش را به شورای عالی حج عربستان اعلام نکرده.

- اما برای شهدای مسجدالحرام و حادثه دیدگان سقوط جرثقیل خسارت پرداخت شد و چک‌های آن از طریق دفتر نمایندگی سازمان ملل به ما تحویل داده شد.

- به دلیل تحریم‌ها برای نقد کردنش مشکل وجود داشت، که وزارت اطلاعات از طریق دیپلماسی پنهان و ارتباطات خارجی که داشتند کمک کردند تا این چک‌ها نقد شود

- درباره سناریوهای مربوط به شهید رکن‌آبادی، آیا شما فکر می‌کنید آن ۶هزارنفر را فقط برای حذف یک نفر کشتند؟ به نظر می‌رسد خیلی سناریوی عجیب و غریبی است.

مشروح این گفتگو را در ادامه ببینید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    0

    بشریت شانس آورد که کربلا و مکه دست این فرقه و جماعت نیست و الا تمامی تلاش های جهانی برای مهار کرونا دود شده بود به هوا. از شر ابلیس پناه بر خدا.

  • مفردی
    0

    الان همه مشکل کشور ما رفتن به کربلاست؟ بابا خجالت بکشید ، البته که سود جیب شما در رفتن مردم به کربلا و حج است اما عقل مردم هم کم نیست و میفهمند که الان زمان هیچ سفری نیست چه تفریحی چه مذهبی و شما دلالهای کربلا و حج ، این تبلیغات رو جمع کنید و کمی خجالت بکشید ، تسبیح در دستتان جز ظاهر و تزویر هیچ نشانه ای ندارد و مردم امثال شما رو میشناسند .

  • راد
    0

    مردم ایران از کرونا ، گرسنگی ، فقر در فلاکت کامل هستند و اخوند های کت و شلواری در فکر دکان خودشان ، یعنی در این برهه زمانی کربلا رفتن از سلامتی و رفع گرسنگی هموطن مسلمان خودتان هم تر است .

  • ای خدا!!
    0

    مبارکه،!!!تمام اخبار دنیا را دنبال میکنم،ولی این یکی برای من توبره!!!!خانمهای زیر چهل ساله و بدون همسر بایست یک نفر را محرم خود میکردند تا حاجیه خانم شوند!!!!!! فکر میکردم اهانت به دو جوان بد ترین بوده،!عججججب

  • مح
    0

    کار به کجا رسید که عربستان شرط می گذارد در ژنو یا امریکا با ایران مذاکره می کنم عرب ملخ خور برای ما ادم شده

  • رضا
    0

    یعنی در موسوم حج هم دروغ می گویید؟؟؟؟ رییس کاروان را به دروغ محرم یک خانم جا میزنید!!!!!. اون اعتقادی که این دروغ ها را توجیه کند از نظر انسانهای با شعور و با خرد، چه اعتقادی است؟؟؟

  • سید حسین
    0

    امروز اصلی ترین مشکل ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران زیارت اربعین و کربلاست. دولت باید سریعا فکری به حال زیارت ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران بکند.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      نخیر‌مشکل‌اصلی‌ملت‌ایران‌‌گرانی‌فقر‌و‌بیکاری‌‌و‌فساد‌‌است‌.

  • ناشناس
    0

    حوال مرگتون یه سال نریدکربلا۲سال نرید۱۰سال نریدبخداهیچ اتفاقی نمیفته مگه اروپاییاوآمریکاوآفریقازیارت کسی میرن.اگرشمامسلمانیدشیوه وروش اوناروبکاربگیرید وگرنه هیچ نیازی به زیارت رفتن نیست

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      خب اخوی اگه روش اونا رو پیگیر باشن این اخوندا و مسئولین چجوری نون بخورن ؟ داستانی شده این حج و عتبات که همه مال و منال ما رو میبرن اونجا که اونجا رو بسازن اونوقت مردم خودمون تو گرسنگی و بدبختی دست و پنجه نرم میکنن متاسفم براتون

  • شیطون بلا
    0

    به کربلا میرویم،شیطون بلا میرویم، با دوست دختر میرویم، پیک نیک توپ میرویم، دوربین به دست میرویم، بهر شکم میرویم، شاد و شنگول میرویم، چلو پلو میخوریم، تلو تلو میخوریم، مال حرام خود را با سفر کربلا حلال حلال میکنیم

  • علیرضا
    0

    متاسفام برای مردم این مملکت ما مردم برای گرفتن دست هموطن و انسان دیگه حاضر نیستیم ریالی خرج کنیم ولی برای اینکه جیب این اخوندا و او عربهای ملخ خور پر بشه حاضریم برای اسم حاجی 65 تا 116 میلیون تومن پول خرج کنیم انسانیت این نیست که به اسم اسلام زندگی کنیم و ازش پول دربیاریم متاسفانه اسلام شده دست مایه کاسبی خیلی از ادما به اسم اخوند و مکه و مدینه و نجف و کربلا تاسف بیشتر برای مردم خودمون که حاضرن پول رو خرج این ادما بکنن ولی به همنوع خودشون کمک نکنن

  • تُرُبِ آتش به اختيار
    0

    كم دكان داريد؟اينم روش!حيف ثروت اين سرزمين كه باد هواي اين غارتگرا ميشه...

  • محسن ازغدی
    0

    واقعا اگر ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، کربلا نروند چه اتفاقی برای آنها می افتد؟؟؟؟ شاید به اسهال و استفراغ بیفتند .خدایا رحم کن.

  • زارع منصور
    0

    نوکر آمریکا برایتان تعیین تکلیف میکند وشما روی خوش به آنها نشان میدهید * غیرت ایرانی خود را نشان دهید * مطمئن باشید مثل سگ از ایران میترسند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها