مدیر کل مدیریت بحران استان خبر داد:

بارش شدید باران و وزش باد در گیلان/ آبگرفتگی معابر رشت و انزلی

بارش شدید باران که از بامداد امروز در گیلان آغاز شده سبب آبگرفتگی و کندی عبور و مرور در برخی شهرهای استان از جمله رشت و انزلی شده است.

بارش شدید باران و وزش باد در گیلان/ آبگرفتگی معابر رشت و انزلی

از اواخر روز پنج شنبه هفته گذشته اداره کل هواشناسی استان گیلان خبر از ورود سامانه بارشی و خنک به منطقه از عصر روز جمعه و آغاز بارش باران‌ های شدید از بامداد شنبه داده بود.

در اطلاعیه‌ ای اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به کاهش ۱۵ درجه‌ ای دمای هوای استان از شهروندان خواسته شده بود به دلیل شدت بارش‌ ها و وزش باد و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ ها از استقرار در کنار رودخانه‌ ها و مسیل‌ ها خودداری کنند.

از بامداد امروز (شنبه) بارش باران و وزش باد شدید در اکثر مناطق استان گیلان آغاز شد و شدت بارش‌ها به اندازه‌ای بود که برخی معابر و خیابان‌ها مرکز استان و شهر ساحلی انزلی دچار آبگرفتگی شدید شده که این موضوع سبب کندی در رفت و آمد خودروها و ایجاد ترافیک نیمه سنگین شده است.

مأموران شهرداری رشت نیز با حضور میدانی در تلاشند تا با بازگشایی محل گرفتگی‌، آب سطح خیابان را تخلیه و عبور و مرور خودروها و شهروندان را تسهیل کنند.

خسارتی گزارش نشده است

مدیر کل مدیریت بحران گیلان با اشاره به اعلام آماده باش به همه دستگاه‌های خدماتی به محض دریافت گزارش هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی، اظهار کرد: در نخستین گام اکیپ‌هایی در کنار تمام رودخانه‌های سیلابی مستقر شدند.

امیر مرادی با بیان اینکه خوشبختانه ها میزان بارش‌ها در استان زیر ۱۰۰ میلیمتر و پایین‌تر از اخطار سطح نارنجی بوده است، گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از وقوع سیلاب و یا بروز خسارت ناشی از وزش باد گزارش نشده است.

وی در ادامه به آبگرفتگی برخی معابر شهرهای رشت و انزلی به دلیل بارش شدید باران اشاره و اضافه کرد: نیروهای شهرداری در تلاشند تا با رفع گرفتگی‌ها معابر را از آب تخلیه و زمینه تسهیل عبور و مرور شهروندان را فراهم کنند.

مرادی تأکید کرد: تمام دستگاه‌های خدمات رسان با عادی شدن شرایط برای انجام اقدامات لازم در صورت بروز بحران احتمالی در آماده باش هستند.

هفته‌ای بارانی در انتظار گیلانی ها

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و خنک در این استان، گفت: شرایط برای افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و رعد و برق فراهم می‌شود.

محمد دادرس با بیان اینکه فعالیت این سامانه زمینه را برای کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در استان گیلان فراهم کرده است، افزود: این شرایط تا عصر امروز (شنبه) بر استان حاکم خواهد بود.

وی با اشاره به صدور اخطاریه نارنجی در سطح استان گیلان، اضافه کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، و آبگرفتگی در معابر استان گیلان نیز پیش بینی و از دستگاه‌های خدماتی خواسته شده تا تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه بحرانی را اتخاذ کنند.

دادرس با بیان اینکه از روز یکشنبه با تضعیف شدن این سامانه بارشی از میزان بارندگی‌ها کاسته می‌ شود، ادامه داد: این سامانه تا پایان هفته در استان گیلان با شدت و ضعف فعال است.

وی اضافه کرد: در برخی از ساعات شاهد کاهش ابرناکی هوا خواهیم بود اما بارش‌های پراکنده تا پایان هفته در استان گیلان ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی گیلان به وضعیت دریا در این مدت اشاره کرد و گفت: دریا از امروز مواج و بر ارتفاع موج آن افزوده شده و برای شنا و انجام فعالیت‌ های مرتبط مناسب نیست.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها