رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

بستری ۱۷ زن باردار مبتلا به کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مادران باردار در ایام سخت کرونایی بیشتر در معرض خطر هستند و باید هر چه سریع تر واکسینه شوند.

بستری ۱۷ زن باردار مبتلا به کرونا در اردبیل

شهرام حبیب‌ زاده اظهار کرد: واکسیناسیون زنان باردار به عنوان اولویت اصلی در مراکز واکسیناسیون در حال انجام است و ما امیدواریم زنان باردار با گذراندن ۱۲ هفته بارداری برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و غیرتجمیعی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی مراقبین سلامت زنان بارداری که سن بالای ۳۵ سال داشته و دارای بیماری زمینه‌ای به ویژه دیابت و یا چاقی هستند باید هر چه سریعتر برای واکسیناسیون مراجعه کنند تا خطر ابتلا به کرونا در این جمعیت کاهش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ زن باردار در استان به دلیل کرونا بستری هستند، گفت: حال عمومی دو زن باردار مناسب نیست و در آی.سی.یو تحت مراقبت ویژه است.

حبیب‌ زاده در مورد آمار فوتی زنان باردار در سال جاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار زن باردار به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و نباید به این بی‌ احتیاطی‌ ها ادامه داد.

وی در مورد وضعیت شکننده کرونا در سطح استان خاطر نشان کرد: اگر کوچکترین بی‌ احتیاطی‌ ها ادامه پیدا کند، وضعیت ما به مانند هفته گذشته بدتر خواهد شد به طوری که در دو روز اخیر سیر صعودی را در فراگیری این بیماری شاهد بودیم به گونه‌ای که تعداد بیماران بستری کرونایی در هر روز به ۱۵۰ نفر رسیده است.

حبیب‌زاده به آخرین وضعیت واکسیناسیون اشاره کرد و ادامه داد: از ۴۲۵ هزار دوز واکسن تزریقی در استان ۲۳۳ هزار دوز در اردبیل تزریق شده که ۳۵ درصد شامل دوز اول و ۱۵ درصد دوز اول و دوم بوده است.

وی بیشترین واکسن تزریقی را سینوفارم و برکت اعلام کرد و گفت: به دلیل مشکل کمبود واکسن اعطایی به استان ما در اواخر هفته در اکثر مراکز با کمبود رو به‌ رو هستیم ولی قرار است در هفته‌های آینده این نارسایی برطرف و در اواخر هفته امکان تزریق واکسن و شارژ آن در مراکز تجمیعی و غیرتجمیعی فراهم آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: گروه‌ های آسیب‌ پذیر از طریق سامانه ۴۰۳۰ می‌ توانند مشاوره‌ های بهداشتی و درمانی دریافت کرده و به سرعت تحت واکسیناسیون قرار گیرند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها