دلالی و ضعف نظارت عامل افزایش 2.5 برابری قیمت جوجه یک روزه شد

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: دلالی در عرضه جوجه یک روزه و ضعف نظارت، باعث شده تا فاصله قیمت عرضه با نرخ مصوب به حدود هفت هزار تومان برسد.

دلالی و ضعف نظارت عامل افزایش 2.5 برابری قیمت جوجه یک روزه شد

حبیب اسدالله نژاد گفت: قیمت مصوب هر قطعه جوجه یک روزه گوشتی چهار هزار و ۲۰۰ تومان است که عرضه آن به واحد‌های مرغداری با دست دلالان باعث شده قیمت آن در بازار به حدود ۱۱ هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: جالب است مرغداران برای تامین جوجه یکروزه با همین قیمت هم دچار چالش شده‌اند.

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: انتظار این است که همانگونه که برای عرضه مرغ زنده با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومانی سخت گیری وجود دارد برای عرضه جوجه یک روزه با نرخ مصوب هم همان سخت‌گیری‌ها وجود داشته باشد تا واحد‌های پرورش مرغ گوشتی نیز دچار ضرر و زیان نشوند.

اسدالله نژاد تاکید کرد: شاهد حجم بالایی از سودجویی در عرضه جوجه یک روزه و حتی مرغ گرم هستیم و این موضوع حاصل ضعف نظارت و بی توجهی مسئولان ذیربط است.

وی گفت: در حالی که اثر تورمی جوجه یک روزه در صورت رعایت قیمت مصوب بر قیمت تمام شده هر کیلو مرغ باید حدود ۱۲/۴ درصد باشد هم اکنون این اثر به ۲۴ درصد رسیده است.

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی با بیان اینکه بهترین ساز و کار برای عرضه جوجه یک روزه، سامانه بازارگاه است افزود: البته مشکلات عرضه نهاده‌های دامی در این سامانه برای جوجه یک روزه به حداقل می‌رسد، اما به نظر می‌آید اراده‌ای برای منطقی کردن عرضه جوجه یک روزه وجود ندارد.

اسدالله نژاد گفت: البته قیمت تمام شده جوجه یک روزه چهار هزار و ۲۰۰ تومان نیست و حدود پنج تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان است همچنین قیمت مرغ زنده هم در واحد‌های مرغداری بیش از نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است و در شرایط فعلی از مرز ۲۰ هزار تومان عبور کرده و انتظار می‌رود که اصلاح قیمت جوجه یک روزه و همچنین مرغ زنده در دستور کار دولت باشد تا تولید دچار چالش و بحران نشود.

منبع: صدا و سیما

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها