استاندار:

سیر صعودی کرونا در استان سمنان متوقف‌ شده است

استاندار سمنان گفت: خوشبختانه در استان سمنان سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا در استان سمنان متوقف شده است.

سیر صعودی کرونا در استان سمنان متوقف‌ شده است

علیرضا آشناگر اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت استان سمنان به‌ گونه‌ ای است که روند صعودی بیماری متوقف شده و آمارها نزولی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمارها روند نزولی دارد تصریح کرد: خوشبختانه این مهم در سایه همکاری و مشارکت مردم استان سمنان و زحمات کادر بهداشت و درمان محقق شده است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: این روند نزولی آمار که به مدت سه هفته مشاهده می‌ شود در تمامی شاخص‌ ها از جمله میزان ابتلا، بستری‌ ها و همچنین مرگ‌ و میر مشاهده می‌ شود.

آشناگر با تأکید بر این باید مردم همچنان دستورالعمل‌ های بهداشتی را رعایت کنند افزود: بهترین راه جلوگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی و زدن ماسک است.

وی ابراز امیدواری کرد که روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان سمنان با مشارکت و همکاری مردم ادامه یابد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حال پنج شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های سرخه و میامی در وضعیت زرد و دامغان نیز در وضعیت نارنجی است.

آشناگر درباره روند واکسیناسیون در استان سمنان نیز گفت: با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی بازگشایی دانشگاه‌ ها منوط به انجام واکسیناسیون بوده و از این رو واکسیناسیون دانشجویان از این هفته آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌ که 2 دوز واکسیناسیون دانشجویان انجام شود آمادگی کامل برای بازگشایی دانشگاه‌ ها وجود دارد.

استاندار سمنان درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون برای اولیا، معلمان، مربیان و رانندگان سرویس‌ های مدارس است.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها