حمله طالبان به اعتراضات زنان در کابل/ عکس

سومین روز اعتراضات زنان در افغانستان امروز (شنبه) در کابل پس از آن به خشونت کشیده شد که طالبان مسیر معترضان به سمت کاخ ریاست جمهوری را مسدود و از گاز اشک آور علیه آنها استفاده کرد.

حمله طالبان به اعتراضات زنان در کابل/ عکس

به گزارش شبکه خبری طلوع، در جریان این اعتراضات در کابل، یک زن به نام "ربیعه سادات" از سوی شبه نظامیان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مجروح شد.

"زکی دریابی" در ویدئویی که از اعتراضات منتشر کرده است، این زن را با صورتی مجروح به تصویر کشیده که از پیشانی‌اش خون جاری است.

حمله طالبان به اعتراضات زنان در کابل/عکس

سایر ویدئوها نیز نشان می‌دهد که شبه نظامیان طالبان راهپیمایی اعتراضی زنان را در کابل متوقف کرده‌اند.

این سومین روز اعتراضات زنان افغان است که آنها را به خیابان‌های این کشور کشانده. آنها با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی می‌خواهند تا به آنها اجازه داده شود تحصیل و کارشان را ادامه دهند.

درحالیکه زنان افغان خواستار رعایت حقوقی چون حضور در دولت جدید افغانستان به ریاست طالبان و حق رای هستند، آموزش همچنان در اولویت آنهاست.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ایرانی
    0

    احسنت به شما شیرزنان افغان، باید حقتون خودتون بگیرید وگرنه این ملاهای طالبان دلشون واسه شما نسوخته، شما ایستادگی کنید پنجشیر هم از شجاعت شما دلگرمی میگیره.، بعضی از آقایون افغانی باید از زنها یاد بگیرن .

  • علی
    0

    افرین به طالبان .خوب کردن به این موجودات پررو .باید میکشتنشون

  • علی
    0

    طالبان باید نابود شه اگه مجبور شیم ماهم به مقاومت در کنارمردم افقانستان میپیوندیم

  • عادل
    0

    تفکر پوسیده مگر زن انسان نیست پس ما مردها از چی متولد شدیم

  • محمد.،،
    0

    تاریخ تکرارمیشود دیروزایران امروزافغانستان ماهییت وپاسخ هردوحکومت یکی است

  • علی۵
    0

    جایی که مردان جرات ندارند، زنان باید کاری کنند

  • قلندر واقعی
    0

    ای افغانیون داخل ایران حاشا به غیرتتان در پیکار با اهریمن هزاران شرف دارد به اینکه در رختخواب مردن بیشتر از ۵میلیون افغانی در ایران هستین کافیه یک میلیون از شما به دره ۵شیر به پیوندید و آزادگان کشور خود را یاری کنید که اگر نکنید ننگ و روسیاهی بر شما در تاریخ ماندگار خواهد بود بپا خیزید بپا خیزید بپا خیزید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها