استاندار گیلان:

۴ شهرستان گیلان قرمز هستند

استاندار گیلان، با اعلام رنگ‌بندی‌های جدید کرونایی طبق گزارش وزارت بهداشت و اینکه تنها چهار شهرستان دارای وضعیت قرمز هستند، گفت: پیگیری و تلاشی مضاعف برای اختصاص سهمیه بیشتر واکسن به گیلان صورت می گیرد.

۴ شهرستان گیلان قرمز هستند

ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان گیلان با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان، همکاری مردم، اصناف و دست‌اندرکاران اجرای تصمیمات ستادهای ملی و استانی کرونا اظهار کرد: شاهد کاهش حدود ۵۰ درصدی تعداد بیماران بستری در استان نسبت به دو هفته گذشته هستیم.

وی به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها طبق اعلام وزارت بهداشت اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان املش در وضعیت زرد، شهرستان های انزلی، صومعه سرا، آستانه اشرفیه و لنگرود در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های گیلان از جمله مرکز استان در شرایط نارنجی قرار دارند.

استاندار گیلان تصریح کرد: کرونا همچنان مسئله مهم جامعه و نخستین اولویت دولت برای مدیریت و رسیدگی در کشور و نیز استان است.

زارع، خروج تدریجی گیلان از وضعیت قرمز کرونایی را امیدوار کننده دانست و بر لزوم تداوم توجه به رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در کنار ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون، جلب همکاری بیشتر مردم در مراعات دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور، باید برای اختصاص سهمیه بیشتر به گیلان تلاش و پیگیری مضاعف شود.

استاندار گیلان، در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ادامه اقدامات خوب تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان توسط دولت و دانشگاه علوم پزشکی، ۳۴۰ پروژه کوچک دیگر به زودی تقدیم مردم استان می‌شود.

زارع، ضمن قدردانی از تلاش های صداوسیمای مرکز استان و کمیته رسانه و فضای مجازی، اضافه کرد: استمرار اطلاع‌رسانی درباره ویروس و وجوه مختلف این بیماری و انعکاس اهتمام دستگاه های متولی برای تامین واکسن مورد نیاز به جامعه مورد انتظار است.

وی به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کمترین عوارض واکسن‌های تولید داخل و وارداتی به کشور اشاره و بر لزوم اطلاع‌رسانی این موضوع توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی به ویژه صدا و سیمای مرکز گیلان تاکید کرد.

استاندار گیلان، بر ضرورت بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و تمامی ظرفیت های رسانه ای در جهت اقناع مردم پیرامون اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بالا بردن سطح آن در جامعه تاکید و تصریح کرد: این مهم، مقابله با بیماری را تسهیل کرده و در عین حال موجب امیدافزایی در عرصه عمومی جامعه می شود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها