رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

فراخوان افراد ۴۱ سال به بالا به مراکز واکسیناسیون در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آغاز واکسیناسیون افراد متولدین ۱۳۵۹ و قبل از آن (۴۱ سال به بالا) خبر داد.

فراخوان افراد ۴۱ سال به بالا به مراکز واکسیناسیون در استان مرکزی

محمد جمالیان ضمن اشاره به ادامه دار بودن روند واکسیناسیون بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت گفت: تزریق واکسن به گروه‌های سنی هدف به متولدین، ۱۳۵۹ به پایین (۴۱ سال به بالا) رسید.

وی افزود: خوشبختانه کار تزریق واکسن در استان مرکزی با سرعت خوب و قابل قبولی در حال انجام است و طبق گروه بندی سنی افرادی که شامل دریافت واکسن می‌شوند، متولدین ۱۳۵۹ به پایین یعنی ۴۱ سال به بالا می‌توانند به مراکز تجمیعی تزریق واکسن مراجعه کنند.

جمالیان اضافه کرد: از کسانی که شامل دریافت واکسن می‌شوند می‌خواهیم تا نظم مراکز و سالن‌های تزریق واکسن را برقرار و حضور خود را در این مراکز مدیریت کنند تا از ازدحام جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: در هر کدام از شهرستان ‌های استان یک مرکز و ۶ مرکز تجمیعی در اراک فعالیت دارند و به همین جهت مشکلی در زیرساخت ‌ها و تعداد واکسن ‌های اشاره شده نیست بنابراین از مردم انتظار داریم، زمان و تاریخ مراجعه‌ی خود را مدیریت کرده و همکاران بهداشتی ما را نیز کمک کنند.

جمالیان در ادامه خاطر نشان کرد: متأسفانه گروه سنی قبلی (متولدین ۱۳۵۵) استقبال خوبی از دریافت واکسن نداشتند که پیشنهاد می‌کنیم همراه با گروه سنی فعلی به مراکز تجمیعی مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: متأسفانه مشاهدات در مورد افراد بستری و مرگ و میر نشان می ‌دهد سن ابتلاء، بستری و فوت ناشی از ابتلاء به پایین آمده که نشان می‌دهد افرادی که از زدن واکسن خودداری کرده ‌اند، دچار این بیماری و مشکلات خطرناک ‌تر و حتی فوت شده‌اند.

وی در پایان از هم استانی ‌هایی که شامل دریافت واکسن می ‌شوند خواست تا هر چه سریع ‌تر، به نزدیک ترین مرکز تجمیعی مراجعه و اولین واکسنی که در دسترس است را تزریق کنند.

گفتنی است مراکز ۶ گانه واکسیناسیون در اراک شامل، مصلی بیت المقدس اراک، سالن شهید ساکی در خیابان دانشگاه، سالن یادگار امام در شهرک رضوی (گردو)، سالن مدیریت بحران در خیابان قائم مقام، مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی (سپاه روح الله) واقع در خیابان امام (ره)، سالن دانشگاه آزاد واقع در خیابان دانشگاه (داخل محوطه دانشگاه قنات ناصری) است.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها