کارشناس اداره‌ کل هواشناسی استان:

هوای گرم و مرطوب در استان بوشهر/ سرعت باد افزایش می‌ یابد

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی استان بوشهر از استقرار هوای گرم و مرطوب در استان، طی شبانه روز آینده خبر داد.

هوای گرم و مرطوب در استان بوشهر/ سرعت باد افزایش می‌ یابد

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌ های هواشناسی نشان می‌ دهد در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب، با رشد ابرهای همرفتی در برخی از نواحی ارتفاعات شرقی و جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌ های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ ای دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: تا اواخر هفته در برخی از ساعات به سرعت وزش بادهای شمال غربی در شمال خلیج فارس و فراساحل شمالی و مرکزی استان افزوده می‌شود.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ضمن افزایش نسبی تلاطم دریا، احتمال نفوذ گرد و خاک نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط عمدتاً ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری‌ های موقت جوی و فردا طی صبحگاه در برخی از نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: طی این مدت جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع نا پایداری به صورت موقت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر خواهد بود.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها