مدیرکل هواشناسی استان:

وزش باد شدید و گرد و خاک منطقه سیستان را فرا می‌ گیرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌ های پیش‌ یابی، تا پایان هفته در منطقه سیستان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌ بینی می‌ شود.

وزش باد شدید و گرد و خاک منطقه سیستان را فرا می‌ گیرد

محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌ های پیش‌ یابی، آسمان سیستان و بلوچستان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و تا بعد از ظهر فردا در ارتفاعات جنوبی استان رشد ابر و رعد و برق با رگبارهای پراکنده و وزش تندباد موقتی انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: تا پایان هفته در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که از روز چهارشنبه سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط جوی نامطلوب توسیه می‌شود مردم از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده کنند و اقشار آسیب‌ پذیر به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران هنگام پراکنده شدن ریزگرد از منزل خارج نشوند.

حیدری اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در مناطق مرکزی و نوار شرقی استان آسمانی غبارآلود خواهیم داشت و تا اواخر هفته بعد از ظهرها گاهی وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید رخ خواهد داد.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها