دلیل انرژی نداشتن شما، این چندتا عادت است

امروزه بسیاری از مردم دچار خستگی مزمن و افت انرژی می باشند، ولی هیچ درک درستی از علت ایجاد این مشکل ندارند؛ اما کمبود انرژی یک خطر مهم برای سلامتی است.

دلیل انرژی نداشتن شما، این چندتا عادت است

آیا احساس می کنید که یک خستگی مداوم دارید و انرژی تان همیشه کم است؟ گاهی دلیل این کمبود انرژی چیز دیگری است و با آنچه تصور میکنید متفاوت است. در این قسمت از نمناک علت های از بین رفتن انرژی را در بدن تان به شما معرفی می کنیم و متوجه خواهید شد که با تغییراتی می توانید انرژی و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید.

مصرف زیاد کافئین

نوشیدن یک فنجان قهوه هنگام عصر می تواند چرخه خواب شما را آشفته کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف کافئین حتی 6 ساعت قبل از تایم خواب باعث می شود که مدت زمان خواب فرد کاهش پیدا کند و کیفیت خواب تحت تأثیر قرار بگیرد و به همین دلیل پیشنهاد می کنند که قهوه را هنگام صبح مصرف کنید و بعد از ساعت 2 بعد از ظهر هیچ قهوه ای نخورید.

انجام چند کار به شکل همزمان

ممکن است به خودتان مغرور باشید که می توانید 5 کار را همزمان انجام دهید اما خودتان را گول نزنید. شما هیچ کدام از پنج کار را به شکل درست انجام نخواهید داد. بلکه مدام بین آن ها رفت و آمد دارید. تغییر کردن نقطه تمرکز باعث می شود گلوکز بیشتری در مغزتان سوزانده شود و انرژی بیشتری از شما گرفته شود.

در نتیجه نمی توانید لیست کارهای تان را به اتمام برسانید. پس سعی کنید در مورد هر کاری که انجام می دهید، فقط روی یک چیز تمرکز کنید و زمان های توقف 15 دقیقه ای به خودتان اختصاص دهید تا مغز شما انرژی بیشتری داشته باشد.

کم آبی بدن

احتمالا شنیده اید که اگر گرسنه باشید، احساس تشنگی هم به شما دست می دهد اما آیا می دانستید که اگر خسته باشید، باز هم ممکن است تشنه شوید؟ محققان به این نتیجه رسیده اند که تشنگی خفیف هم می تواند عاملی برای کاهش انرژی مخصوصاً در خانم ها باشد.

دلیل آن هنوز واضح و مشخص نیست اما فرضیه ای در این مورد وجود دارد که می گوید سیستم هشدار دهنده مغز به شما پیغام می دهد که چه زمانی نیاز به آب دارد. پس بسیار مهم است که مصرف آب را نادیده نگیرید و همیشه در طول روز آب بخورید و اجازه ندهید که تشنه شوید، زیرا کم آبی موجب خستگی خواهد شد.

شکایت کردن و غر زدن در مورد کار

مطمئناً همه ما در شغلمان نارضایتی هایی را داریم و از آن ها شکایت می کنیم اما اگر این کار را روزانه انجام می دهید، بدانید که انرژی خود را تخلیه می کنید. طبق مطالعات انجام شده منفی نگری و ناله و شکایت قطعاً شرایط را برای ما بدتر می کند و باعث خستگی و ناامیدی خواهد شد.

چک کردن شبکه اجتماعی در رختخواب

اگر می خواهید فردا صبح انرژی بیشتری داشته باشید، بهتر است که گوشی موبایل خود را در رختخواب نبرید. گوشی موبایل و شبکه های اجتماعی خواب شما را به هم می ریزند.

حداقل اگر مجبور به استفاده از آنها هستید، نور آبی را در آن ها حذف کنید زیرا هنگام خواب ریتم شبانه روزی بدن شما را به هم می زنند و هورمون خواب کمتری ترشح می کنند. در نتیجه خواب شما به هم می ریزد و اگر هم خواب شبانه با کیفیت نداشته باشید، روز بعد انرژی بالایی را احساس نخواهید کرد.

کمبود آهن در بدن

آیا رژیم غذایی مناسبی دارید که بتواند انرژی شما را تامین کند؟ بدن برای تولید هموگلوبین نیاز به آهن دارد و اگر به اندازه کافی به آن دسترسی نداشته باشد، اکسیژن کمتری به ماهیچه هایش می رسد و انرژی او را کاهش داده و تمرکز را برایش سخت تر می کند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آجیل، گوشت قرمز، لوبیا و سبزیجات برگ دار می خورید. اگر گیاهخوار هستید، حتماً باید آهن را از مواد گیاهی دریافت کنید و غذا هایی بخورید که حداقل 25 میلی گرم ویتامین c به بدنتان برساند تا بدنتان راحت تر آهن جذب کند.

خوابیدن با دهان باز

خوابیدن با دهان باز هرگز وجهه زیبایی ندارد و از طرفی هم باعث می شود که در طول روز بعد؛ مشکلاتی را نیز تجربه کنید. تنفس با دهان باز عامل کم آبی برای بدن خواهد بود و خواب را به هم می ریزد. متخصصان پیشنهاد می کنند که این مشکل را برطرف کنید.

اگر مشکل سینوسی یا گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی دارید، هر چه سریع تر با راهکار هایی آن را بهبود ببخشید. یوگا هم می تواند به شما کمک کند تا بهتر تنفس کنید.

نادیده گرفتن ورزش

جالب است بدانید که ورزش نکردن شما را خسته تر می کند. طبق مطالعات انجام شده هر چقدر که انرژی کمتری مصرف کنید، انرژی کمتری هم تولید می کنید. محققان به این نتیجه رسیده اند که ورزش با شدت معمولی و منظم، سطح انرژی فرد را حدود 20 درصد افزایش می دهد و خستگی او را 65 درصد کاهش می دهد بنابراین از جایتان بلند شوید و حرکت کنید، فعالیت بدنی داشته باشید، حتی مقدار کمی ورزش به شما کمک می کند که تمایل بیشتری برای فعالیت بدنی بالاتر داشته باشید.

ایده آل گرایی

بسیار مهم است که شما به کارتان افتخار کنید. سعی کنید به جزئیات توجه کنید تا در کارتان بهتر شوید اما محققان به این نتیجه رسیده اند که ایده آل گرایی بیش از حد انرژی شما را از بین می برد و باعث ایجاد استرس و خستگی می شود. سعی کنید همیشه انعطاف پذیر باشید، ترس از شکست را کنار بگذارید و خودتان را کنترل کنید.

وضعیت بدنی نامناسب و خمیده بودن

شکل بدنی نامناسب تاثیر منفی روی سلامت دارد و باعث ایجاد مشکلاتی در جریان خون، سر درد، آرتروز و ناتوانی های جنسی می شود و همچنین انرژی شما را از بین می برد و هنگامی که ستون فقرات شما حالت مناسبی نداشته باشد، فشار زیادی به مفصل، تاندون و ماهیچه وارد خواهد شد.

همین باعث می شود که انرژی شما از بین برود. پس هیچ گاه خمیده راه نروید و همیشه صاف بایستید.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها