عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرفوری پاسخ داد

اول مهر مدارس باز است یا نه؟/ زیرساخت های لازم برای تدریس مجازی رضایت بخش را در کشور نداریم

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره کیفیت برگزاری کلاس ها به صورت مجازی گفت: ما زیرساخت های لازم برای آموزشی رضایت بخش را در کشور نداریم اما برای اینکه در روند آموزشی وقفه ای نیفتد مجبوریم همین رویکرد مجازی را دنبال کنیم.

اول مهر مدارس باز است یا نه؟/ زیرساخت های لازم برای تدریس مجازی رضایت بخش را در کشور نداریم

به گزارش خبر فوری با توجه به وضعیت و روند غیرقابل پیش بینی گونه های جدید کرونا؛ این سوال که " آیا مدارس از اول مهرحضوری می شود یا خیر؟ " در ذهن والدین و معلمین به یک چالش تبدیل شده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به سراغ یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برویم تا پاسخ این سوالات در اختیارمان قرار دهد.

نیاز نیست دانش آموزان اول مهر سر کلاس حاضر شوند

مهدی اسماعیلی درباره بازگشایی مدارس به صورت حضوری اظهار کرد: آخرین تصمیمی که مطرح شده این است که در پایان شهریور وضعیت قطعی به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید؛ اما تا به الان تصمیم بر این است که نیاز نیست دانش آموزان اول مهر سر کلاس حاضر شوند زیرا کلاس ها تا پایان مهر ماه قطعا به صورت مجازی برگزار می شود و با شروع آبان ماه به تدریج و در صورت وجود شرایط لازم جهت برگزاری کلاس ها و پایان یافتن واکسن معلمین، کلاس ها را به صورت حضوری برگزار می کنیم.

واکسینه شدن دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نیست

وی درباره واکسینه شدن دانش آموزان افزود: هنوز واکسنی مناسب سنین پایین برای دانش آموزان در کشور ما تولید نشده و فقط در برخی کشورها این واکسن تولید شده؛ همچنین میزان ابتلا و مرگ و میر در کودکان بسیار پایین بوده و نشان می دهد، اگر معلمین و درصد بالای مردم کشور به میزان بیش از 50 میلیون که در این روند قرار گرفته ایم واکسینه شوند؛ ایمنی بالایی در جامعه حاکم خواهد شد و دیگر جای نگرانی برای تشکیل کلاس ها به صورت حضوری نیست.

اسماعیلی اضافه کرد: البته قرار است اختیاراتی به مسئولین مدارس در شهرستان ها ابلاغ شود تا منطقه خودشان را مدیریت کنند تا در صورت وجود ظرفیت های لازم و پروتکل های بهداشتی بتوانند کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنند و در صورتی که امکان پذیر نبود کلاس ها را تا زمانی که شرایط فراهم شود به صورت غیرحضوری برگزار کنند.

وی افزود: علاوه بر این مشکلات، حدود سه و نیم میلیون نفر امکانات لازم برای آموزش مجازی را ندارند و با مشکل آموزش مواجه هستند و به همین دلیل نمی توانیم آموزش مجازی را به مدت طولانی ادامه دهیم؛ بنابراین باید تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس سنجیده شود تا حداقل چنین دانش آموزانی بتوانند جهت آموزش ارتباط مستقیم با معلم خود داشته باشند.

اسماعیلی با بیان امیدواری از اینکه می توانیم از این دوران سخت عبور کنیم تصریح کرد: مطالعات علمی نشان داده، هر 5 ماه تعطیلی حداقل به 9 ماه آموزش نیاز دارد تا آن حجم آموزش را جبران کند. بنابراین لازم است همه دست در دست هم دهند تا آموزش و پرورش بتواند به اهداف آموزشی خود برسد و زیرساخت های آموزش مجازی به طور کامل انجام شود.

دلیل مدیران مدارس غیردولتی برای شهریه های سنگین

این مقام مسئول درباره دلیل شهریه های سنگین مدارس غیردولتی با وجود آموزش مجازی افزود: مدیران مدارس غیردولتی عنوان کرده اند که هزینه هایی که برای آموزش های مجازی به مدارس غیردولتی تحمیل می شود، متناسب با هزینه های روز است و به همین دلیل افزایش شهریه داشته اند، با این وجود طرح جامع آئین نامه های جدید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای نظارت بر مدارس دولتی در دست بررسی است تا بتوانیم بر تمام تصمیمات و فعالیت های مدارس دولتی نظارت کامل داشته باشیم.

این اظهارنظرها درحالیست که هنوز والدین در هنگام ثبت‌نام مدارس فرزندان‌شان با سرگردانی مواجه شوند. آنها نمی دانند چه تصمیمی برای سال تحصیلی جدید گرفنه خواهد شد.

منبع: خبرفوری

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    فكر كنم اين آقاي بچه مدرسه اي ندارد و نگراني از اين بابت ندارد كه اظهارنظر مي كند مدارس باز شود و حال ما مادرها را نمي فهمد

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      بجا این کارا فکر حقوق معلما باشید با ماهی ۴ تومن اما استاد دانشگاه ماهی ۴۰ تومن

  • ارر
    0

    یک درسی بدیم کیف کنید به اندازه ۴میلیون حقوق

    نظرات شما -
    • بچ معلم
      0

      پدر مادر من چهل سال پیش با لیسانس زمان شاه تو کوره ده ها با نصف این حقوق کار می کردن و این قدر مثل شما ادعا نداشتن

    • جوان
      0

      بیچاره اون بچه هایی که زیر دست تو آدم بی وجدانن،از حقوقت ناراضی بودی بیخود معلم شدی ،اونقدر جوان بیکار تحصیلکرده هست که جات خالی نمونه !

  • شهرام.ر
    0

    کاملا با حرفشون موافقم . زیر ساخت های لازم را در اختیار نداریم ولی می توانیم داشته باشیم. یک موبایل، اینترنت (بدون محدودیت و بعضاً مجانی برای دانش آموزان در سراسر کشور ) بالا بردن کیفیت آموزش مجازی با استفاده از معلمان آموزش دیده ، افزایش ساعات تدریس و حقوق معلمان و..ولی همه اینها در گروی بیرون آمدن از این انزوای سیاسی اجتماعی است که حاصل عملکرد اشتباه حکومت ماست و خرج پول کشور در داخل کشور و برای مردم نه برای لبنان و آقازاده ها و ...

  • کریمی
    0

    چرا هر ادم بی لیاقتی رو بهش مسئولیت میدهید که با جان بچه های مردم بازی کنند ما پدر ها از سر بچه های خودمان نگذشتیم که بفرستیم مدرسه سر یه کلاس که همه جور ویروسی توش هست برو این خوابت تعبیر نداره!!

  • اا
    0

    باز شدن دانشگاه ها در شرایطی که روزانه 600 نفر تلفات می دهیم حماقت محض است. هنوز هیچ روند نزولی در آمار فوتی ها و مبتلایان کرونا مشاهده نمی کنیم آن وقت می خواهید دانشگاه ها را باز کنید ؟؟؟؟ چقدر ابله اند مسوولین . صد رحمت به دولت قبلی.

  • دن کیشوت
    0

    بعد از چهل و اندی سال تبلیغات که ما چنین و چنان هستیم و همواره خود را در میان سه کشور اول دنیا به لحاظ پیشرفت علمی و تکنولوژی قلمداد می کنید، تازه می گویید که زیر ساخت لازم برای تدریس مجازی را ندارید؟!! اینجاست که دم خروس بیرون می زند.ننگ بر شما طبل های تو خالی!

  • ارر
    0

    ببخشید اون نصف حقوق پدر شما ده برابر حقوق ما ارزش مالی داشت برو جلوی مجلس ببین چه خبره

  • .
    0

    الان نصف بچه های ایران موبایل ندارند چه کار کنند

  • پیام به وزیر آموزش و پرورش
    0

    تا واکسن بچه ها نیاد و واکسینه نشوند، من بچه هام رو نمی فرستم، شماها فقط طبل توخالی هستید، غیر از حرف زدن کاری دیگه ای بلد نیستید، راننده و معلم و خدمه مدرسه واکسینه بشن چه دخلی به دانش آموزان داره؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها