برخی از کهنه سربازان انگلیسی که در افغانستان بودند، خودکشی کردند

یکی از مقام‌های ارشد در نیروهای مسلح انگلیس امروز اعلام کرد، برخی از کهنه سربازان ارتش این کشور که در افغانستان جنگیده بودند، بابت ناراحتی‌های پیش آمده ناشی از خروج نیروها از این کشور و پیروزی طالبان خودکشی کرده‌اند.

برخی از کهنه سربازان انگلیسی که در افغانستان بودند، خودکشی کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، تصرف برق‌آسا و تحقیرآمیز افغانستان به دست طالبان پس از جنگ ۲۰ ساله که صدها هزار کشته برجای گذاشت و دستکم یک تریلیون دلار هزینه در برداشت، کهنه‌سربازان این جنگ را مایوس کرده است.

انگلیس ۴۵۷ تن از پرسنل نیروهای مسلح خود را در افغانستان از دست داد که ۱۳ درصد از ۳۵۰۰ تلفات نیروهای ائتلاف بین‌الملل از ۲۰۰۱ می‌شوند.

"جیمز هیپی"، یکی از مقام‌های ارشد در وزارت دفاع انگلیس گفت: متاسفانه می‌دانم که سربازانی که در افغانستان خدمت کردند بابت احساساتشان درباره آنچه که در این کشور رخ داده، دست به خودکشی زده‌اند.

وی که در ارتش انگلیس و در افغانستان، ایرلند شمالی و عراق خدمت کرده به شبکه خبری اسکای نیوز گفت:‌ این یک نگرانی و ناراحتی بزرگ است. این من را به شدت ناراحت می‌کند.

هیپی همچنین ادامه داد، طالبان اکنون تمامی افغانستان را تصرف کرده و وضعیت پیش آمده در پنجشیر دورنمای اوضاع در این کشور را تغییر نمی‌دهد.

انگلیس نگران است که بازگشت طالبان و خلا قدرت در این کشور در نتیجه خروج بی نظم نیروهای غربی باعث شود تا القاعده در افغانستان مستقر شود آن هم درست ۲۰ سال پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ علیه آمریکا.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • جنوبی کار این کهنه سربازان
    0

    حتی این کهنه سربازان انگلیسی در برابر دولت طالبان با خودکشی نوعی اعتراض کردن به طالبان، ایران برای طالبان جلسه تشکیل میده تو کشور که بغل دستمون برادر کشی بیشتر بشه،.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها