یک دیپلمات پیشین کشورمان:

هدف اصلی گفت‌وگو با ۱+۴، لغو تحریم‌های ظالمانه است

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه طرف ایرانی در زمان مناسبی که آمادگی دارد مذاکرات را انجام می دهد، گفت: این گفت‌وگوها در جهت تامین منافع مردم ایران کماکان در دستور است و هدف نیز لغو تحریم ها علیه ایران می باشد.

هدف اصلی گفت‌وگو با ۱+۴، لغو تحریم‌های ظالمانه است

محسن پاک آئین در خصوص اظهارات رئیس جمهور درباره مذاکرات وین، گفت: هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران از گفت وگو با کشورهای ۱+۴، لغو تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است و ما به طور طبیعی با این ظلم آشکاری که از سوی آمریکا علیه ملت ایران انجام می شود مقابله می کنیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل گفت‌وگو با این کشورها در جهت منافع مردم ایران کماکان در دستور کار قرار دارد اما در عین حال تاکید بر این است که مذاکره صرفا برای مذاکره نباشد که ضرب‌الاجلی را داشته باشد که سریع به نتیجه برسد.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: مسئولین ذیربط به نحوی مذاکرات را مدیریت می کنند که منافع ملت ایران تامین شود. با توجه به اینکه دولت سیزدهم به تازگی تشکیل شده و مراحل آغازین کار خود را می گذراند درباره تداوم مذاکرات با ۱+۴ با بررسی بیشتر و مدیریت موضوع به نظر می رسد که طرف ایرانی آمادگی انجام مذاکره را داشته باشد.

پاک آئین افزود: مواضع آمریکا و اروپایی ها برای ما غیر قابل قبول است. آنها اصرار دارند که ایران به مذاکرات برگردد اما اصرار ندارند که آمریکا که به صورت یکجانبه از برجام خارج شده به آن برگردد و ما این موضع اروپایی ها را سازنده نمی دانیم، چرا که جانبدارانه به نفع آمریکا است.

وی در پایان گفت: باید سایر اعضای ۱+۵ به آمریکا فشار آورند که هر چه سریعتر پایبندی خودش را به تعهدات نشان دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها