رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

خسارت ۴۶۱ میلیاردی طوفان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون طوفان ۴۶۱ میلیون تومان به بخش کشاورزی استان خسارت زد.

خسارت ۴۶۱ میلیاردی طوفان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

غلامرضا قوسی با بیان اینکه کل مساحت زراعی آسیب دیده 12 هزار هکتار است که بین 5 تا 30 درصد خسارت دیده‌ اند، افزود: در بخش باغی نیز 17.5 هزار هکتار بین یک تا 30 درصد خسارت دیده‌ اند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت‌ های طوفان مربوط به شهرستان‌های بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان است افزود: در حوزه زیرساختی نیز به حدود 23 هکتار از اراضی کشاورزی خسارت 5 تا 50 درصدی وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: برخی از شهرستان‌ها مدعی افزایش خسارت‌ها هستند و هنوز بررسی کارشناسان ادامه دارد، همچنین محصولات باغی پسته، انار، عناب، زرشک و خرما به ترتیب بیشترین خسارت را در بخش باغی و پنبه بیشترین خسارت را در بخش زراعی از طوفان دیده‌ است.

قوسی تصریح کرد: 336 میلیارد تومان به بخش باغی خسارت وارد شده و بیشترین خسارت طوفان مربوط به درختان پسته بوده که 19 میلیارد تومان به بشرویه و 17 میلیارد و 700 میلیون تومان به باغات فردوس خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین محصولات باغی پسته، انار، عناب، زرشک و خرما و گلخانه‌ ها به ترتیب بیشترین خسارت را در بخش باغی و پنبه بیشترین خسارت را در بخش زراعی از طوفان دیده‌ است.

قوسی خاطرنشان کرد: برای جبران خسارات کشاورزی امسال نیز برنامه حمایتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور برای ارائه تسهیلات کم‌ بهره پیگیری شده که در صورت تصویب در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها