مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

۱۱۰۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی همدان اضافه شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: به‌منظور افزایش مراکز اقامتی استان هزار و ۱۰۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی همدان اضافه شد.

۱۱۰۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی همدان اضافه شد

علی مالمیر با اشاره به افتتاح هتل ایران در روزهای گذشته، بیان کرد: برنامه‌ ریزی هدفمندی برای ایجاد زیرساخت‌ ها و توسعه و رونق صنعت گردشگری استان انجام شده است که افزایش مراکز اقامتی استان نیز با این هدف صورت می‌ گیرد.

وی ادامه داد: تعداد تخت‌های مراکز اقامتی، هتل‌ ها و مهمانپذیرهای استان همدان در طول هشت سال گذشته از۱۹۵۰ به ۴۱۷۰ تخت افزایش یافت و پیش‌ بینی می‌ شود با اجرای این طرح ظرفیت اقامتی مراکز گردشگری همدان تا پایان سال‌ جاری به ۵۲۷۰ تخت برسد.

مالمیر با اشاره به اینکه هتل ایران با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مشارکت فعال بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شده است، افزود: سرمایه‌ گذار برای احداث این هتل فقط۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده و مابقی در قالب آورده سرمایه‌گذار تأمین و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با وجود تبعات منفی ناشی از همه‌ گیری ویروس کرونا در صنعت گردشگری، روند توسعه زیرساخت‌ های این حوزه در استان با مشارکت فعالان این بخش ادامه دارد، گفت: این هتل با ۱۰۸۹ مترمربع زیربنا دارای ۱۲ اتاق و ۳۰ تخت اقامتی است و با بهره‌ برداری از آن زمینه اشتغال ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۰ نفر به‌ صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها