مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران خبر داد:

کاهش ۹۰ درصدی گردشگران در رادکان

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: شهر تاریخی رادکان هر سال پذیرای گردشگران زیادی به خصوص قاره اروپاست اما در حال حاضر علاوه بر عدم حضور گردشگران خارجی با کاهش ۹۰ درصدی گردشگری داخلی مواجه شده‌ ایم.

کاهش ۹۰ درصدی گردشگران در رادکان

محمد طاهریان‌ مقدم در خصوص توسعه گردشگری شهر تاریخی رادکان اظهار کرد: شهر تاریخی رادکان یکی از مسیرهای گردشگری شهرستان چناران است. رادکان دارای چند مجموعه گردشگری است. حمام تاریخی، یخدان تاریخی، مسجد تاریخی و برج تاریخی رادکان در این شهر قرار دارد. برج تاریخی رادکان یکی از آثار منحصر به‌ فرد استان و کشور محسوب می‌ شود که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی به خصوص از قاره اروپاست.

وی افزود: با توجه به رایزنی‌ های صورت گرفته با بخش خصوصی جهت تامین رفاه حال گردشگران ۵ اقامت‌ گاه بوم‌ گردی در شهر رادکان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است. البته برای توسعه سایر ابعاد تاریخی رادکان اقدامات دیگری نیز باید انجام شود. به عنوان مثال حمام تاریخی رادکان که در دل روستا قرار دارد، نیازمند مرمت و بازسازی است. می‌ توان با موافقت مردم و شورای شهر رادکان آن را تغییر کاربری داد و به بخش خصوصی واگذار کرد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: برج تاریخی رادکان برجی نجومی است اما با توجه به خیل عظیم گردشگران خدمات رفاهی آن جوابگوی گردشگران نیست. همچنین شمال شهر رادکان به دامنه کوه‌ های هزارمسجد منتهی می‌شود که یک جاذبه دیگر گردشگری برای این شهر تاریخی به حساب می‌ آید.

طاهریان‌ مقدم عنوان کرد: در حال حاضر ۵ اقامت‌ گاه بوم‌ گردی در شهر تاریخی رادکان برای ۳۰ نفر اشتغال‌ زایی ایجاد کرده است. مجموع اقامت‌ گاه‌ های بوم‌ گردی ۶۰ تا ۷۰ نفر را به طور شبانه می‌ تواند پذیرش کند اما اگر بخواهیم گردشگر بیشتری در این مجموعه داشته باشیم، نیاز به توسعه داریم.

وی ادامه داد: برج تاریخی رادکان که خارج از محدوده روستا قرار دارد، زیرساخت ندارد. همچنین می‌ توان با ایجاد بازارچه‌ های صنایع دستی به بازار این حوزه در رادکان کمک کرد یا با برگزاری جشنواره‌ های مختلف به کمک گردشگری شهر تاریخی رادکان آمد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: در حوزه بوم‌ گردی به کل شهرستان چناران بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ ایم که ۳۵۰ میلیون تومان آن برای توسعه اقامت‌ گاه‌ های بوم‌ گردی رادکان پرداخت شده است.

طاهریان‌ مقدم اضافه کرد: از سال ۹۹ تاکنون دیگر تسهیلات روستایی نداشته‌ ایم که بخواهیم به متقاضیان آن پرداخت کنیم. رادکان جهت توسعه صنعت گردشگری به بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که شامل ایجاد زیرساخت‌ های گردشگری، توسعه بوم‌ گردی‌ ها و ایجاد سفره‌ خانه سنتی می‌ شود.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها