تحلیل نایب رئیس انجمن جمعیت‌شناسی ایران از پیامدهای ظهور دوباره طالبان

حضور افغان‌ها در کشور، ایران را درگیر چالش های اقتصادی و اجتماعی می‌کند / زیرساختهای مهاجرتی ایران منسجم نیست

نایب رئیس انجمن جمعیت‌شناسی ایران بیان کرد: اگر مهاجرت افغان ها مدیریت شده نباشد و حجم قابل توجهی وارد کشور شوند چالش های اقتصادی و اجتماعی خواهیم داشت.

حضور افغان‌ها در کشور، ایران را درگیر چالش های اقتصادی و اجتماعی می‌کند / زیرساختهای مهاجرتی ایران منسجم نیست

رسول صادقی در گفتگو با خبر فوری افزود: بخشی از چالش ها مربوط به مهاجرانی که در ایران زندگی میکنند و نسل دوم آنهاست چون برای این افراد بحران هویتی و احساس تبعیض به وجود می آید و این احساس ری اکشن های منفی اجتماعی دربرخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در سیاست ها و اجرای قوانینی که درمورد مهاجران است انسجام کافی نداریم که دلیل آن می‌تواند خلا نهادی در بحث مهاجران باشد، در کشور های دیگر حتی وزارتخانه مهاجران دارند.

ادامه این گفتگو را ببینید.

منبع: خبر فوری

70

حجم ویدیو: 4.25M | مدت زمان ویدیو: 00:03:40 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • فریدون
    0

    ما با این سرزمین وسیع و این منابع عظیم جمعیت کم و وجود انسانهای نخبه و با استعداد چرا مشکلات را نمی توانیم مدیربت کنیم؟ چگونه چین بیابانهایش را تبدیل به سرسبزی و شکوفایی نمود ما دریاچه خشک می کنیم؟ در قانون اساسی ترکیه یک ماده ای وجود دارد و در آن نوشته شده است هر ترک زبان در هر جای دنیا که زندگی می کند اهل ترکیه است با این مضمون. چرا ما با کسانی که تا صد سال پیش هفت هزار سال یکی بوده ایم اینگونه ایم؟ این قطعا از ندانستن است. عدم آموزش صحیح به مردم در مواجهه با اینگونه موضوعات و نداشتن برنامه های آموزشی هم برای مهاجرین و هم خودمان ما را از موهبت های بسیار محروم کرده است. همه می دانیم هم خون های افغانی ما مردمی بسزار سخت کوش و نستوه هستند چرا برای نیروی کاری با این همه توانمندی طرح نداریم. اگر طرح نداریم به این دلیل است که فکر نمی کنیم. تمام دنیای مان و عقبی یمان را به برجام و غرب گره زدیم و غافل شدیم از قدرت درونی خویش. زمانی که پیش قراولان ارتش خشایار شاه به تنگه ی داردانل رسیدند عقبه سپاه هنوز از پادگان خارج نشده بود. آیا آن شکوه و عظمت با دلار آمریکا و مذاکرات وین درست شده بود؟ یا مردان و زنان شجاع این آب و خاک با تدبیر و درایت و سخت کوشی آن حماسه ها را آفریدند. امروز مرزها باعث شده اند ما بخش عظیمی از جمعیت ایرانی تبار را نادیده بگیریم در حالی که آنها نیروی کار و فرصت توسعه هستند به شرط آنکه بدانیم به کجا می رویم. ذرت گران می شود برنامه نداریم. سیل از آسمان جاری می شود سهم ما از آن ویرانی خانه هایمان است. بخشی از زمین های حاشیه کویر را به اسکان این عزیزان اختصاص دهید و از آب های زیر زمینی یا به وسیله آب شیرین کن از دریا آب به مناطق مورد نظر برسانید به آنها آموزش دهید محصولات استراتژیک مانند ذرت . جو . و گندم بکارند چند سال بعد ببینید چه اتفاقی افتاده است.

    نظرات شما -
    • سینا
      0

      داداش حالت خوبه؟؟؟؟؟ ما با این همه تحریم و اوضاع بد کسب و کار و نبود وگران بودن مواد غذایی و همینجور شرایط خطرناک امنیتی به هیچ عنوان نمیتونیم مهاجر افغان بپذیریم یعنی برای خودشونم بهتره هرجایی برند جز ایران. الان به نظرتون ترکیه بی جهت و واسه خنده مرزشو دیوارکشی و برجسازی کرده؟؟؟؟/ این مطالبی هم که گفتی مثله افق 1404 بیشتر شعارگونه بود تا نزدیک به واقعیت

    • خطاب به فریدون
      0

      عزیز برادر چرا به فکر مردم خودمون نیستی چرا خوزستان و سیستان و بلوچستان اب ندارند چرا نمیگویی سیستان که هیچی یه سر برو حاشیه شهرها یا حاشیه همین تهران ببین چه وضعی اول مردم کشور خودمون باید سرو سامان بدهیم بعد به فکر مهاجرین باشیم

    • فریدون
      0

      دوستان عزیز: کم آبی کشور به دلیل ترس از ورود در کارهای بزرگ است. سربازان داریوش کبیر کانال سوئز را حفر کردند. وقتی اراده ی بزرگ وجود داشته باشد با بیل و کلنگ هم می توان کاری به آن بزرگی انجام داد. متاسفانه به ما تلقین شده تا دلار نباشد همه چیز تعطیل است. اگر ما نمی توانیم مشکل کم آبی کشور را از امتداد مرزهای جنوبی مان که ما را به اقیانوس ها پیوند داده برطرف کنیم مقصر اراده های ماست نه چیز دیگر.

    • احمد شاه مسعود
      0

      اونیکه زده ایرانی جماعت ناکار کرده، کیه بماند! واون شور زنگی کردن را از ما گرفته. گوئی همه آماده مردن هستند.مرگ

    • رضا
      0

      درود بر آقافریدون.نظر وعقیده تان صددرصد منطبق برعقل وواقعیت است. چون تجربه کشورهای ازخاک ویرانه برخاسته وبه عمران وآبادی رسیده همین رانشان میدهد(مثل ژاپن واروپای ویران شده جنگ جهانی). /// اما دوشرط و لوازم اساسی داره: اول خودحاکمیت که اگه عاقل باشه بایدبسترهاومحیط های بزرگ عمران وکشاورزی وصنعت را ایجادوبرپاکند///وشرط دوم:فراخوان گسترده عمومی باهمه تخصص هابرای پرکردن وغنی وفعال کردن وبه پیشراندن این بسترهای کشور.///☆☆البته این(دولت ومجلس وفضا)این دوره باهمه دوره های پیش،فرق داره و امیداین کارهابرای سعادت ایران قوی است.بعلاوه اینکه(قالیباف)رئیس قانون کشورومغزمتفکر پیشبردامور،خودش از باهوش وفعالترین ها وپرامیدهای کشوراست و حتماایران هم بااین امیرمردان برحق،به آبادانی وپیشرفت میرسد.//به منفی باف هایی که دراین سایت هامی آیندنبایدتوجهی کرد چون حرف وعقیده شان،کفراست.//okey پس حله وتمام.

  • دکتر سید
    0

    تشکر می کنیم از ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار افغانستان که ایران را برای مهاجرت انتخاب کرده اند. تشکر

  • ساچو
    0

    ها ها ها!!!چه چیزی درایران منسجمه؟؟؟؟؟فقط قبرستون! در ایران مرده رو زمین نمیمونه

  • ایرانی
    0

    نانشان دهید جایشان دهید از نامشان نپرسید که بی پناهند و قوم وحشی خونریز قصد جان و ناموسشان کرده است.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدا بایدن وامریکارا نابودکنه که خون تمام مردم افغانستان که ریخته شده به گردن بایدن است.

  • متین
    0

    تنها جایی که دیدم توی ایران برنامه ریزی برا اینده داره و منسجم کارهاش روی رواله فقط بهشت زهرا تهرانه که از الان داره کوههای شرق تهران رو خریداری میکنه برای احداث بهشت زهرا جدید

  • حسین
    0

    ایناروتوایران راندیدبرندباطالبان خوب بشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها