مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

امسال ۲۰ هزار تن انگور از تاکستان‌ های شیراز برداشت می ‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شیراز، از تداوم برداشت انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود بیش از ۲۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های دیم و آبی شیراز برداشت شود.

امسال ۲۰ هزار تن انگور از تاکستان‌ های شیراز برداشت می ‌شود

ذبیح‌الله سیروسی گفت: ۴۵۰۰ هکتار از باغهای شهرستان شیراز تاکستان است و بیشترین سطح آن در حومه شیراز و داریون قرار دارد.

سیروسی با اشاره به اینکه انگور نسبت به سایر درختان میوه، تحمل بیشتری نسبت به کم آبی و خشکسالی دارد، ارقام انگور تولیدی شیراز را، ریش بابا، یاقوطی، رطبی و عسکری معرفی کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه قسمتی از تاکستان‌های شیراز به صورت دیم برپا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول کمتر از ۴ تن در هکتار است، عنوان کرد: بیشتر تولیدات انگور به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و قسمتی نیز به صورت کشمش، مویز، شیره انگور در سبد غذایی شهروندان قرار می‌گیرد.

سیروسی از توصیه و تأکید کارشناسان باغبانی در استفاده از روش داربستی به متقاضیان سخن گفت و افزود:
با توجه به افزایش کیفی و کمی تولید محصول در روش مذکور به صورت پراکنده در سطح ۱۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان روش داربستی به صورت پایلوت و خود اجرایی اجرا شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در روش داربستی از ارقام یاقوتی، عسکری، سیاه سمرقندی، مریوان، فلیم، پرلیت و رطبی استفاده شده است که در مقایسه با روش پا چراغی بیش از دو برابر محصول می‌توان برداشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: طرح ایجاد باغ الگویی انگور در شهرستان شیراز چند سال است که با نظارت مستقیم محقق برجسته انگور کشور جناب آقای دکتر کاووسی در حال اجرا است که با اجرای طرح مذکور و با رعایت اصول به باغی محصول انگور در واحد سطح با کیفیت و کمیت بیشتری تولید می ‌شود.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها