سخنگوی صنعت برق استان:

اصفهان هفته آینده خاموش نمی شود

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع آبی، واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اصفهان و همچنین تمام واحدهای نیروگاه کارون چهار از مدار خارج هستند.

اصفهان هفته آینده خاموش نمی شود

محمدرضا نوحی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف برق استان، اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه- ۱۶ شهریور ماه) ساعت پیک روز ۱۱:۰۸ دقیقه بود که میزان تولید برق ۴۲۰۰ و مصرف برق ۵۲۰۲ مگاوات بود و مقدار ۱۰۰۲ مگاوات از شبکه سراسری وارد اصفهان شده است که در این زمان مدیریت اضطراری بار صفر و خاموشی نداشتیم.

وی افزود: ساعت پیک بار شب گذشته نیز ۲۰:۴۵ بود که تولید برق استان ۳۸۷۳ مگاوات و مصرف ۴۶۰۰ مگاوات بود که مقدار ۷۲۷ مگاوات از شبکه سراسری وارد استان اصفهان شد که میزان مدیریت بار در زمان پیک صفر بود.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان البته یادآور شد: روز گذشته دو مرتبه در ساعات ۱۵:۴۸ دقیقه مرحله نخست عملکرد رله های فرکانسی در پست های طالقانی، صائب، فضائلی، مروک و پادنا به میزان ۵۲ مگاوات فعال شد که بین یک ربع تا نیم ساعت خاموشی ها برطرف شد، همچنین در مرحله دوم در ساعت ۱۶:۰۴ رله های فرکانسی در پست های شلمزار و ناغان میزان خاموشی ها ۱۵ مگاوات بود که خاموشی ها تا مدت نیم ساعت برطرف شد.

وی البته یادآور شد: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع آبی، واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اصفهان و همچنین تمام واحدهای نیروگاه کارون چهار از مدار خارج هستند.

نوحی با اشاره به اینکه همواره تولید برق در کشور ثابت است، گفت: میزان مصرف در کشور مشخص می کند که خاموشی خواهیم داشت یا خیر؟

وی درباره دلایل افزایش مصرف برق در استان، گفت: در حال حاضر محدودیت های صنایع کمتر شده است و بار خوبی را از شبکه دریافت می کنند، اما اگر در زمان های خاصی محدودیت مصرف ایجاد شود، صنایع فولاد برای مدیریت بار و جلوگیری از خاموشی در بخش خانگی به شرکت های توزیع کمک خواهند کرد.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان درباره پیش بینی های هواشناسی مبنی بر اینکه بارش ها در پاییز مناسب نخواهد بود، گفت: به طور معمول در فصل پاییز و زمستان بیشتر ذخیره آب را خواهیم داشت که در پیک مصرف بهار و تابستان از آن استفاده می کنیم و در تولید برق موثر است.

وی درباره وضعیت تامین برق استان برای هفته آینده، گفت: با توجه به اینکه استان های شمالی کشور، آذربایجان و خراسان شمالی با کاهش دما مواجه هستند، میزان مصرف برق در کل کشور کاهش یافته و به طور قطع هفته آینده خاموشی نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها