مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

ایجاد شغل برای ۳۲ خانواده در ایلام از محل پرداخت زکات

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از ایجاد شغل برای ۳۲ خانواده در ایلام از محل پرداخت زکات خبر داد.

ایجاد شغل برای ۳۲ خانواده در ایلام از محل پرداخت زکات

قنبر موسی‌ نژاد اظهار کرد: مردم استان ایلام در ۵ ماهه نخست امسال ۵۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌ اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سابق قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال تاکنون ۵۳۰ رأس دام زنده بعنوان زکات انعام جمع آوری شده است و پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به حدود ۸۰۰ رأس برسد که در این زمینه شهرستان دره شهر بهترین عملکرد را داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های توانمندسازی کمیته امداد، امسال از محل جمع آوری زکات دام برای ۳۲ خانواده شغل ایجاد شده است که در این زمینه شهرستان دهلران مقام نخست این استان را به دست آورده است.

موسی‌ نژاد با بیان اینکه از محل زکات جمع‌ آوری شده امسال برای ۶ زوج جهیزیه تأمین شده که مبلغ پرداختی به هر زوج چهل میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: از محل پرداخت زکات به تعداد ۷۵۰ خانواده نیازمند کمک هزینه درمان پرداخت شده ، ۳۹ مورد تأمین مسکن انجام گرفته و به ۴۵۰۰ نفر کمک هزینه معیشت و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر کمک موردی پرداخت شده است.

وی گفت: با همه اقدامات خوبی که در زمینه ترویج زکات در استان ایلام صورت گرفته است این فریضه هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و نیاز به فرهنگ سازی مناسب دارد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها