تلفات سل و ایدز در کشورهای فقیر بیش از کرونا خواهد بود

یک سازمان بین المللی کمک رسانی موسوم به

تلفات سل و ایدز در کشورهای فقیر بیش از کرونا خواهد بود

رئیس کمیته کمک رسانی مستقر در ژنو موسوم به "صندوق جهانی" گفت: در برخی از فقیرترین کشورهای جهان، افزایش مرگ و میر ناشی از دو بیماری ایدز و سل حتی می تواند از موارد فوت ناشی از کروناویروس فراتر رود.

"صندوق جهانی مبارزه با ایدز، بیماری سل و مالاریا" که همچنین با عناوین "صندوق جهانی" یا "صندوق" نیز شناخته می شود، یک سازمان بهداشتی جهانی است که منابع را برای جلوگیری و درمان بیماری ایدز، سل و مالاریا به کشورهای نیازمند و کم درآمد، جذب و پرداخت می کند.

گزارش سالانه این صندوق که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، نشان می دهد: تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری سل مقاوم به دارو، تحت درمان قرار گرفته اند ۱۹ درصد کاهش یافته است. همچنین کاهش ۱۱ درصدی برنامه ها و خدمات پیشگیری از ویروس HIV گزارش شده است.

"پیتر سندز" مدیر اجرایی این صندوق اعلام کرد: حدود یک میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ کمتر از سال ۲۰۱۹ تحت درمان سل قرار گرفتند و این نگرانی وجود دارد که ناگزیر، صدها هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت: در حالیکه آمار دقیق مرگ و میر هنوز مشخص نیست، در برخی از کشورهای فقیر همچون بخش هایی از منطقه ساحل آفریقا، افزایش موارد مرگ و میر ناشی از ناکامی در روند مبارزه با بیماری هایی مانند سل یا ایدز ممکن است بیشتر از قربانیان کووید-۱۹ باشد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها