خبرفوری بررسی می‌کند

خطرناک ترین شهر آسیا را بشناسید / مهد گروه‌های تروریستی، بیخ گوش ایران!

طبق اطلاعات چند پایگاه تحقیقاتی، کراچی پاکستان خطرناک ترین شهر قاره آسیا و یکی از ترسناک ترین شهرهای جهان است.

خطرناک ترین شهر آسیا را بشناسید / مهد گروه‌های تروریستی، بیخ گوش ایران!

بدون شک، شهرهای بسیاری در جهان وجود دارند که زیستن در آنها راحت نیست. در خود آسیا شهرهای بزرگی وجود دارند که گاه علی رغم وضعیت مناسب اقتصادی، جمعیتی و جغرافیایی اما به شدت ناامن و پرخطر هستند.

شاید عجیب باشد اما طبق اطلاعات چند پایگاه تحقیقاتی، کراچی پاکستان خطرناک ترین شهر قاره آسیا و یکی از ترسناک ترین شهرهای جهان است.

پاکستان به علت وضعیت خاص ژئوپولیتیک اش چند شهر پرجمعیت، پر جرم و جنایت و خطرناک را در خود دارد. به جز کراچی، لاهور، پنجاب و پیشاور هم از جمله شهرهای خطرناک قاره هستند؛ اما کراچی قبل از کوالالامپور مالزی (که دومین شهر خطرناک آسیا است) و با اختلاف زیاد، خطرناک ترین شهر نامیده شده است.

کراچی بندری بزرگ و اقتصادی در پاکستان است. این ابرشهر در ناحیه جنوب شرقی پاکستان بر کرانه اقیانوس هند واقع شده و بیش از 18 میلیون جمعیت دارد.

کراچی در سال‌های اخیر، شاهد جرائم زیادی مثل تیراندازی، خشونت سیاسیِ دولت‌ ها و حتی بمب ‌گذاری‌ های انتحاری بوده است. نرخ وقوع قتل در این شهر، ۱۲٫۳ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر است.

علت این همه جرم و جنایت در کراچی وجود چند ده گروه تندرو در این شهر است. هر گروهک تروریستی در این شهر منابع درآمدی خود را دارند و با بازرگانان مختلف در ارتباط بوده و شبکه مافیایی خاصی را ایجاد می کنند.

در عین حال، به علت بندری بودن این شهر، ورود و خروج کالاهای قاچاق به شدت زیاد است و این گروه های مافیایی شبکه اقتصادی وسیعی را از طریق قاچاق اقلام مختلف، شکل می دهند.

این اتفاقات و روابط باعث افزایش خشونت در کراچی شده و گروه های بسیاری را بر این داشته که علیه هم سلاح بیرون بیاورند. قتل و ترور بسیاری از ثروتمندان یا درگیری مسلحانه گروهی از مزدوران یک شبکه با گروه دیگر، آنقدر زیاد است که بسیاری از تجار پاکستانی مجبور شده اند که برای خانه یا قصر خود نگهبان بگذارند.

به جز این، درگیری های ایدئولوژیک و مذهبی هم در پاکستان به مراتب دیده می شود. اقلیت شیعه در پاکستان وضعیت بدی دارند و در طول چهار سال گذشته بارها مورد هجوم تروریستی گروه های سلفی قرار گرفته اند. طبق گزارش تایمز هند، در طول چهار سال اخیر در این شهر، چند ده مسجد منفجر شده و بسیاری از نمازگزاران به خاک و خون کشیده شدند.

همچنین، تا پیش از تصرف افغانستان، تعداد زیادی از اعضاء ارشد و جنگجویان طالبان در کراچی می زیستند. این افراد نقش برجسته ای در خرابکاری های شهر، مبارزه با پلیس، سرقت بانک و حملات تروریستی داشتند.

بدون شک، افزایش نرخ مهاجرت به کراچی در به وجود آمدن چنین وضعیتی نقش داشته است. بنابر اعلام مسئولین کراچی از سال 2000 تا 2012 جمعیت شهر کراچی 80 درصد افزایش یافته است. این افزایش جمعیت ناگهانی بدون شک معلول افزایش مهاجرت افراد مختلفی از مناطق گوناگون به این شهر است. افرادی که بسیاری از آنها از قبل سربازان گروه های تروریستی بوده و یا به سودای کسب قدرت و ثروت بعد از رسیدن به شهر به این گروه ها می پیوندند.

آلودگی هوا، فاکتور دیگری که کراچی را خطرناک کرده

کراچی به جز موارد فوق، به لحاظ آلودگی هوا نیز وضعیت بسیار بدی دارد. کراچی به همراه لاهور در بیشتر ایام سال آلوده بوده و نرخ آلودگی 180 را به ثبت می رسانند (نرخ آلودگی شهرهای معمولی و سالم زیر 50 است).

آلودگی این دو شهر باعث شده نرخ سکته قلبی و مغزی، بیماری ریوی و امراض پوستی در کراچی بالا برود.

دولت پاکستان و مقامات محلی کراچی برای مبارزه با این آلودگی، قوانین سفت و سختی را اعمال کرده اند. رفت و آمد خودروها در این شهر محدود شده و بسیاری از خودروهای آلاینده زا یا قدیمی بلوکه شده اند.

با این حال، سازمان مبارزه با آلودگی هوای پاکستان فقط در یک بازه زمانی کوتاه، حدود 600 نفر را به جرم نقض قوانین محدود کننده و عدم رعایت چارچوب مربوط به آلودگی هوا دستگیر کرده است.

این نشان می دهد که معضل آلودگی هوا به این راحتی ها در کراچی حل نمی شود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • مهدب
    0

    کوالالامپور؟ لاهور؟ شهرهای کلمبیا امن هستن؟

    نظرات شما -
    • ح
      0

      کلمبیا آسیا است؟ خبر خوب بخون سر جدت

  • کریمی
    0

    درکنارناامنی وضعیت ید بهداشتی را نیز هم باید به آن اضافه کرد دراین مردم بدون توجه به دیگران راخت در شهر ومکان های عمومی برای دستشویی به جوی آبها می روند گروههای سلفی وبراساس اعتقادات مذهبی شان معتقدند انسان به محض نیاز باید رفع حاجت کند پنباید نگه دارد به هین خاطر وضعیت آنجا اسف بار است

  • اخوند نخودکی
    0

    سران طالبان در تهران هستند. قبل تر هم سران القاعده در تهران ترور شدن

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      نخودچی ،!!!!!!همین تهمت ها را تکرار کن تا از ناراحتی منقرض بشی

    • به نخود
      0

      نکنه تو هم ازاستخبارات پاکستانی؟!!

  • رضا
    0

    خدمت ظریف و زیبا کلام وتاجزاده وهمتی وکرباسچی این خبر را ارسال کنید تا ببینم از دیپلماسی حرفی برای گفتن دارند؟!!

  • کامبیز
    0

    الان دنیا فردا دنیای گفتمان هاست؟ به مرحوم بگویید با تروریست های پاکستان با دست خالی چطور میخواهید بجنگید؟

    نظرات شما -
    • بهمن
      0

      مبارزه با تروریست کار دولت هاست نه مردم عادی .دولت پاکستان خودش تروریست است و برای همین تروریست پرورش می دهد.

  • !
    0

    پاکستان باید سیاست کنترل جمعیت را در دستور کار داشته باشد ، کاری که هند هم جدیدا آغاز كرده است .

    نظرات شما -
    • بهمن
      0

      ابتدا سیاست کنترل تروریست های سلفی و طالبان باید دستور کار دولت پاکستان باشد نه اینکه خودش حمایت کند.

  • ر
    0

    ما ملت امام حسینیم حالا چی شده پاکستان اینقدر خطرناک شده وشماها اینقدر از پاکستان میگید فکر نکنم مستاجر باشه وحالاجدیدا همسایه ماشده

  • بهمن
    0

    مشکل اصلی خود دولت پاکستان است که از تروریست های سلفی و طالبان و دیگر تندروها حمایت می کند . چرا این تروریست ها تو ایران و ترکیه و امارات رشد نمی کنند.

  • ...
    0

    خطرناکترین شهر ایران هم،کازرون واقع در استان فارسه یه مشت انسان متحجر و ماقبل تاریخ داره باید ببینین، پس جای دور نرید

  • سل
    0

    خطرناک ترین شهر آسیا خود کشور ایران هست

  • جنوبی
    0

    بله دیگه،گل بود به سبزه نیز آراسته شد، وای بحال ایران برسه دور تا دور ایران کشورهای تروریست پرور تشکیل شده،. خدایا خودت رحم کن.

  • مکران
    0

    تف به ذات ناپاک کشور بی صاحب و تروریست پرور کشور وحشت پاکستان،،کشوری که در عهد باستان جز قلمروامپراطوری ایران ( ساسانیان) بود حتی قبل و بعد از ساسانیان جز قلمرو ایران بوده است ای کاش از خاک ابا اجدادی اش جدا نمی شود تا ما امروز از شر و شیطنت او راحت می شدیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها