دو پیروزی و یک شکست نمایندگان شطرنج ایران در دومین روز المپیاد آنلاین جهانی

تیم ملی شطرنج ایران در روز دوم المپیاد آنلاین جهانی به دو پیروزی و یک شکست دست یافت.

دو پیروزی و یک شکست نمایندگان شطرنج ایران در دومین روز المپیاد آنلاین جهانی

تیم ملی شطرنج ایران که در مسابقات المپیاد جهانی به صورت آنلاین شرکت کرده است در روز دوم این رقابت‌ها در سه دور به مصاف تیم های مغولستان، اندونزی و چین رفت.

ایران ۳.۵ - ۲.۵ مغولستان

ملی پوشان شطرنج ایران در اولین دور از دومین روز مسابقات المپیاد جهانی به مصاف تیم مغولستان رفتند که در آخر موفق شدند به پیروزی ۳.۵ بر ۲.۵ دست پیدا کنند. پرهام مقصودلو و سارا خادم الشریعه دو شطرنج بازی بودند که در این رقابت مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند. همچنین محمد امین طباطبایی، مبینا علی نسب و پویا ایدنی مقابل رقبایشان به تساوی رضایت دادند. مطهره اسدی بانوی ملی پوش شطرنج ایران تنها شطرنج بازی بود که مقابل حریفش در این دور شکست خورد.

در این دور تیم ملی شطرنج قزاقستان در یک نتیجه عجیب موفق شد چین را با نتیجه ۳.۵ بر ۲.۵ شکست دهد تا کار ایران برای صعود به دور بعد کمی سخت شود.

ایران ۵ - یک اندونزی

در دور پنجم مسابقات المپیاد جهانی شطرنج، تیم ملی والیبال ایران به مصاف اندونزی رفت و موفق شد با نتیجه قاطع ۵ بر یک به پیروزی برسد. در این بازی مقصودلو، ایدنی، خادم الشریعه، علی نسب، طباطبایی به پیروزی دست یافتند. مطهره اسدی دیگر شطرنج باز ایران در دور پنجم به شکست بسنده کرد تا ایران با نتیجه قاطع ۵ بر یک اندونزی را شکست دهد.

ایران ۲.۵ - ۳.۵ چین

تیم ملی شطرنج ایران در دور ششم این رقابت ها و در یک بازی حساس به مصاف چین قدرتمند رفت. شطرنج بازان ایران در این رقابت تن به شکست دادند تا صعود به دور بعدی رقابت ها به بازی های فردا کشیده شود.

پرهام مقصولو در این بازی حریف قدرتمند چینی خود یعنی دینگ لیرن را متوقف کرد و توانست از مرد شماره ۳ شطرنج جهان تساوی ارزشمند بگیرد. سارا خادم الشریعه بانوی اول شطرنج ایران هم مقابل هو یفان زن شماره یک جهان قرار گرفت و موفق شد این شطرنج باز چینی را متوقف کند و مانند مقصودلو یک تساوی ارزشمند از حریف بگیرد. پویا ایدنی هم روبه روی وی ئی بازی کرد و به تساوی ارزشمندی دست یافت.

مبینا علی نسب بانوی ملی پوش شطرنج ایران در این مسابقه مقابل جو ونجون قهرمان حال حاضر بانوان بازی کرد و در این رقابت شکست خورد. همچنین آناهیتا زاهدی فر مقابل حریف خود تن به شکست داد.

محمد امین طباطبایی تنها ملی پوش ایران بود که توانست در این بازی مقابل حریفش به پیروزی برسد اما به دلیل از دست دادن امتیازات، ایران این بازی را واگذار کرد.

تیم ملی شطرنج ایران درپایان روز دوم این مسابقات در رده سوم قرار گرفت. تیم ملی قزاقستان با درخشش شطرنج بازان خود صدر نشین گروه بوده و تیم ملی شطرنج چین در رده دوم مسابقات قرار دارد.

باتوجه به اینکه از هر گروه دو تیم صعود می کند بازی فردا ملی پوشان ایران می تواند بسیار سرنوشت ساز باشد. شطرنج بازان ایران باید در روز سوم این رقابت ها به مصاف تیم های یونان، قزاقستان و گرجستان بروند.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها