از چه روغنی برای شادابی و طراوت مو استفاده کنم؟

کیفیت موها تا حد زیادی به ژنتیک شما بستگی دارد، اما عادتها و سبک زندگیتان نیز نقش مهمی را در سلامت و شادابی موها بازی می ‌کند. جالب است بدانید که کوتیکول مو دارای ۱۰ لایه متفاوت است که به نوعی به یکدیگر قدرت می بخشند.

از چه روغنی برای شادابی و طراوت مو استفاده کنم؟

متأسفانه عوامل زیادی وجود دارد که لایه های بیرونی را از بین برده و موها را ضعیفتر می کند. به این شکل موها طراوت و تازگی خود را از دست داده و به بافتی بدون حیات تبدیل می شود. خیلی از این عوامل تحت کنترل شما قرار دارد و یا حتی خودتان آن را ایجاد می کنید.

البته نگران نباشید؛ چرا که می توانید با انجام چند توصیه ساده و اضافه کردن روغن تراپی به برنامه مراقبت از موهای خود، لایه های فولیکول را در سلامت کامل حفظ کرده و بخش از دست رفته را ترمیم کنید.

پیش از اینکه سبک زندگی صحیح و نحوه استفاده از روغن های گیاهی طراوت بخش مو را به شما آموزش بدهیم، بهتر است عوامل تأثیرگذار بر موهایتان را بهتر بشناسید.

چه عواملی شادابی و طراوت را از موهای شما می گیرد؟

بخشی از عوامل مخرب که شادابی را از موهای شما می گیرد، همان هایی هستند که عامل خشکی مو نیز به حساب می آیند. پس لازم است از هر اقدامی که به خشک شدن موها می انجامد، پرهیز کنید. در ادامه با مخربترین این عوامل آشنا می شویم:

شستن مکرر موها

هیچ چیز به اندازه شستن بیش از حد موها نمی تواند طراوت را از موها بگیرد. جدای از آب، انواع شامپوهای شیمیایی و محصولات شوینده اثر مخربی بر روی سلامت و شادابی موها دارند.

سبک غلط رفتار با موها

خشک کردن موها از طریق کشاندن حوله در طول آن، شانه زدن موها در حالی که هنوز خیس هستند و کشیدن موها از عوامل آسیب زننده به حساب می آیند.

حرارت دادن موها

استفاده از هر وسیله حرارتی برای خشک کردن یا حالت دادن به موها، مخرب است. شاید فکر کنید که امکان حذف کردن این وسایل برای شما وجود ندارد. اما حداقل می تواند تا جایی که امکان دارد، استفاده از ابزارهای حرارتی را محدود کنید.

استفاده از محصولات شیمیایی که ادعای ماندگاری طولانی مدت را دارند

محصولات آرایشی، بهداشتی و حالت دهنده که دارای اثرات ماندگار و طولانی مدت هستند، سلامت موها را به میزان چشمگیری به خطر می اندازند.

رنگ زدن مداوم موها

از رنگ زدن مداوم موهایتان پرهیز کنید. حتی اگر نمی خواهید تار موهای سفید شما لحظه ای بدون رنگ بماند، توصیه ما به شما رنگ کردن همان قسمت سفید رنگ است. رنگهای شیمیایی آسیب هایی به موهای شما وارد می کند، که خیلی از اوقات قابل جبران نیست.

کدام روغن ها برای طراوت بخشیدن به موها مؤثر است؟

بهترین روغن ها برای مو، که حیات و شادابی را به آن برمی گرداند، عبارتند از:

روغن آرگان

روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان که در موروکو رشد می کند، تولید می شود. این روغن با ارزش، از هسته های بسیار سخت و با روش کاملاً سنتی استخراج می شود. این محصول طبیعی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب از جمله لینولئیک اسید می باشد. روغن آرگان دارای خواص ضد التهاب بوده و بنابراین باعث تسکین پوست سر می شود. همین قابلیت باعث رشد موهای سالم و شاداب شده و اجازه نمی دهد هیچ اختلالی به آنها نفوذ کند.

روغن آرگان و اولئیک اسید موجود در آن یک آبرسان قدرتمند برای موها به حساب می آیند. همچنین مقدار زیادی از انواع ویتامین مانند ویتامین E در این روغن وجود دارد، که نقش آنتی‌اکسیدان را بازی می کنند. خاصیت آنتی اکسیدانی روغن آرگان با اکسیداسیون سلولهای بافت مو مقابله کرده و نمی گذارد شادابی و طراوت موها از بین برود.

روش استفاده از روغن آرگان به منظور شاداب کردن موها:

شما می توانید با خرید روغن آرگان اصل این روغن طبیعی را از چند طریق مختلف وارد برنامه روزانه مراقبت از موهای خود کنید:

· شامپوی روغن آرگان

شما به راحتی می توانید با اضافه کردن یک تا دو قطره روغن آرگان به مقدار شامپوی روزانه خود، شامپوی روغن آرگان بسازید.

· لوسیون بعد از حمام

هر نوع سرم مو و حالت دهنده ای را که استفاده می کنید، کنار بگذارید. بعد از اینکه از حمام خارج شدید، ۷۰ تا ۸۰ درصد از رطوبت موها را خشک کنید. سپس سه تا چهار قطره روغن آرگان را کف دست های خود بمالید. حالا با کف دست های خود ساقه موهایتان را ماساژ داده و آنها را به روغن آرگان آغشته کنید.

روغن بادام تلخ

بادام تلخ سرشار از چربی های سالم، فیبر، املاح گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی است، که آن را به یک منبع تغذیه قوی تبدیل می کند! بنابراین، تعجب آور نیست که روغن استخراج شده از این دانه، که معمولاً به عنوان روغن بادام شناخته می شود، مزایای قابل توجهی برای سلامت و زیبایی موها داشته باشد.

روغن بادام به دلیل خاصیت آبرسانی خود، از دست دادن رطوبت طبیعی مو را جبران می کند. به علاوه وجود اسیدهای چرب در این روغن، باعث می شود که رطوبت در بافت موها حفظ شده و از وزی و خشکی آن جلوگیری شود. این محصول طبیعی موها را تغذیه کرده و ظاهر آن را درخشان و لطیف می کند. به علاوه استفاده از این روغن بر روی پوست سر باعث می شود که جریان خون در آن ناحیه بهبود پیدا کرده و موها بافت سالم تری داشته باشند.

اسید اولئیک و لینولئیک اسید موجود در روغن بادام تلخ باعث افزایش قابلیت ارتجاعی مو می شود. در مقابل، ویتامین E موجود در روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که به مقابله موها با تنش محیطی کمک می کند. بنابراین خرید روغن بادام تلخ به معنای داشتن موهای سالم، جوان و شاداب است.

روش استفاده از روغن بادام تلخ به منظور بهبود طراوت موها:

برای این کار می توانید از روشهای زیر استفاده کنید:

· ماساژ روغن بادام تلخ روی موها

بسته به حجم موهای خود مقداری روغن بادام تلخ را روی ساقه موها ماساژ دهید. سپس اجازه دهید ۲۰ دقیقه تمام موها به همان حالت باقی بمانند. حالا با استفاده از یک شامپوی ملایم، موهایتان را بشویید.

· سرم موی روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ را جایگزین سرم های شیمیایی کرده و تفاوت را از نزدیک لمس کنید. برای این کار کافی است که بعد از شستشوی موها، چند قطره روغن بادام تلخ را با استفاده از کف دست بر روی ساقه مو ماساژ دهید. سپس از یک شانه دانه درشت برای شانه زدن موهایتان استفاده کنید.

روغن های شاداب کننده مو را از کجا تهیه کنیم؟

ما پیشنهاد می کنیم که از عرضه‌کننده ای که در زمینه تهیه و تولید روغن های طبیعی تخصص دارد کمک بگیرید. باز هم پیشنهاد می کنیم که مجموعه زیمالب را برای این کار انتخاب کنید. مجموعه زیمالب ، در زمینه استخراج روغن‌ خالص از دانه ها، گیاهان و دیگر منابع موجود در طبیعت متخصص است. محصولات این مجموعه دارای درجه خلوص بالا و البته کیفیت قابل توجهی هستند. بنابراین خرید روغن آرگان و روغن بادام تلخ زیما، به معنای خرید محصولات بکر و سالم و بهره مند شدن از خواص آنها می باشد. در ضمن مشاوران زیمالب به شما کمک می کنند که محصول صحیح و متناسب با شرایط جسمی و نوع موی خود را انتخاب و خریداری کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها