رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

بستری شدن ۴۲۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۰۷ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داده است.

بستری شدن ۴۲۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان ‌پناه افزود: هم اکنون ۴۲۵ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۲۲۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۶۵ هزار و ۹۱۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۹۸۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ٣٤ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و چرام بود.

یزدان ‌پناه تصریح کرد: همچنین از ۴۴۰ نمونه رپید تست ۱۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان ‌های کهگیلویه، بویراحمد و دنا هستند. بیشترین درصد موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و مارگون وجود دارد که طی هفته های آینده روند موارد بستری و مرگ و میر در این شهرستان ‌ها نگران کننده می باشد.

وی ادامه داد: برای کنترل بیماری کرونای نوع دلتا باید میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم تا حدود ۹۰ درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: مردم باید با جدیت بیشتری برای جلوگیری از شیوع بیماری تلاش کنند و ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات، حتما در اولین فرصت ممکن واکسن های خود را تزریق نمایند تا شاهد کاهش مرگ و میر و شدت بیماری در استان باشیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها