مرکز پایش آلاینده‌ های زیست‌ محیطی شهر:

هوای مشهد پس از ۶ روز آلودگی به وضعیت قابل قبول رسید

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌ های زیست‌ محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر، شاخص کیفیت هوای امروز مشهد با عدد ۷۴ در وضعیت قابل قبول است.

هوای مشهد پس از ۶ روز آلودگی به وضعیت قابل قبول رسید

همچنین میانگین شاخص کیفیت هوا در سه ساعت گذشته برای میانگین کل ایستگاه‌ها ۹۸ و در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ در شرایط قابل قبول قرار داشته است.

در حال حاضر کیفیت هوای مشهد در تمام ایستگاه در شرایط قابول قرار دارند و و فقط در دو ایستگاه سجاد و نخریسی هوا پاک است.

این شرایط هوایی احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و احتمال تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد و توصیه می‌ شود افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

گفتنی است؛ چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۵۱ تا ۱۰۰ باشد، کیفیت هوا زرد رنگ و قابل قبول گزارش می‌شود. اگر این عدد بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ و نارنجی رنگ باشد، کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است.

کیفیت هوا زمانی به رنگ قرمز درمی‌ آید که شاخص آن فراتر از عدد ۱۵۰ رود؛ از این‌ رو چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد، گفته می‌شود که هوا برای همه افراد ناسالم است.

همچنین هنگامی که شاخص قهوه‌ ای رنگ شود و به بالاتر از عدد ۳۰۰ برسد کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری و یا حتی‌الامکان شهر را ترک کنند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها