خودروی قابل بازیافت و مفهومی BMW رونمایی شد

شرکت خودروسازی BMW تصاویری از طراحی خودروی مفهومی خود که قصد دارد سال‌ها بعد آن را کاملا به صورت بازیافتی تولید کند منتشر کرد.

خودروی قابل بازیافت و مفهومی BMW رونمایی شد

به گزارش به نقل از bmwblog؛ در حالی که برخی از مارک‌ها برای آینده خودرو‌های بسیار سبک و قدرتمندی را معرفی می‌کنند، بی ام و در نمایشگاه IAA ۲۰۲۱ مسیر دیگری را دنبال می‌کند. خودروی جدید BMW i vision Circular یک ماشین مفهومی برقی کاملاً قابل بازیافت برای سال ۲۰۴۰ است که بر نحوه استفاده مجدد از مواد برای ایجاد یک محصول دیگر تمرکز دارد.

بدنه BMW i Vision Circular حتی رنگ آمیزی نشده است در عوض، آلومینیوم ثانویه که پوسته اصلی بدن را تشکیل می‌دهد، دارای یک روکش آنودایز طلای سبک است که برنز آنودایز Mystic نامیده می‌شود. قسمت پشتی بدنه از یک فولاد حرارتی ساخته شده است که Temper Blue Steel نامیده می‌شود تا رنگ متضادی در پشت ایجاد کند.

 خودروی مفهومی BMW

 خودروی مفهومی BMW

 خودروی مفهومی BMW

حتی لاستیک‌ها نه تنها قابل بازیافت هستند بلکه به شیوه‌ای غیر معمول نیز رنگ آمیزی می‌شوند. آن‌ها از چیزی که شرکت بی‌ام‌و آن را "لاستیک آبی زنده" می‌نامد ساخته شده‌اند. قطعات لاستیکی بازیافت شده برای تقویت به تایر اضافه می‌شوند که جلوه بصری ایجاد می‌کنند. چرخ‌هایی که لاستیک‌ها روی آن نصب شده اند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آیرودینامیک بوده و در عین حال خنک کننده ترمز هستند.

 خودروی مفهومی بازیافتی BMW

بی ام و i Vision Circular یک خودروی کوچک با شکلی خاص و فاقد چراغ‌های جلوی واقعی است. در عوض، پنل‌های دیجیتالی جلو و عقب همه عناصر نورپردازی خودرو را تامین می‌کنند. در جلو، مشبک‌های دیجیتالی کلیه به عرض قسمت جلویی عرض دارند. روی آن‌ها، "مشبک" و چراغ‌های جلو به صورت تصویر نمایش داده می‌شود. چراغ‌های عقب در یک صفحه شیشه‌ای تیره قرار گرفته اند. وقتی ماشین خاموش می‌شود، چیزی جز لوگوی دو بعدی BMW در صفحه شیشه‌ای قابل مشاهده نیست.

در داخل همه چیز عجیب‌تر می‌شود. ب ام و i Vision Circular، تنها از یک صفحه نمایش با تکنولوژی بالا استفاده می‌کند که در پایین شیشه جلو طراحی شده است. این می‌تواند اطلاعات راننده، ناوبری، رسانه و اطلاعات اتصال را نمایش دهد. همه آن‌ها از طریق فرمان کنترل می‌شوند.

 خودروی مفهومی بازیافتی BMW

فرمان این دستگاه از مواد ارگانیک تجدید پذیر با چاپ سه بعدی ساخته شده است. آنچه در این عکس‌ها نشان داده شده است از پودر چوب ساخته شده است و به آن احساس طبیعی و گرم می‌دهد. این یک طراحی غیرمعمول چهار پره است و در مرکز چرخ بیشتر از جنس کریستال درخشان استفاده شده است. لمس دکمه‌های حساس در دو طرف مرکز فرمان، صفحه نمایش را کنترل می‌کند.

 خودروی مفهومی بازیافتی BMW

صندلی‌ها بزرگ و بسیار راحت هستند، با کمربند‌های ایمنی یکپارچه و پشتی‌های ضخیم و بالشی. رنگ صندلی‌ها MONOchrome Taupe نام دارد و پارچه‌ای آن از مواد قابل بازیافت ساخته شده است.

گفته می‎شود بدون فناوری آینده، این خودروی مفهومی هیچگاه ساخته نخواهد شد. بی ام و i Vision Circular از یک باتری 100 درصد حالت جامد استفاده می کند که از مواد بازیافت شده ساخته شده است. همچنین گفته می شود که از قابلیت شارژ دو طرفه برخوردار است، بنابراین i Vision Circular می تواند برق را حتی به شبکه شما حتی در خانه ارسال کند. به اشتراک گذاری داده‌ها از خودرو به یک سیستم مبتنی بر فضای ابری از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

خودروی مفهومی بازیافتی BMW

/ خودروی بازیافتی BMW

ب ام و می خواهد i Vision Circular پایدارترین و قابل بازیافت ترین وسیله نقلیه‌ای باشد که از مواد 100 درصد بازیافتی ساخته شده است. هر ماده ای که در خودرو استفاده می شود یا یک ماده ثانویه است یا می تواند برای استفاده در وسیله نقلیه دیگر بازیافت شود.

 خودروی بازیافتی BMW

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها