کیهان: ایران می تواند کمبود اورانیوم خود را از افغانستان تامین کند

افغانستان الان برای فعال‌سازی اقتصاد و تجارت خود به کمک احتیاج دارد. ما در همسایگی این کشور هستیم. کشوری که 77 درصد مردم آن به فارسی صحبت می‌کنند.

کیهان: ایران می تواند کمبود اورانیوم خود را از افغانستان تامین کند

روزنامه کیهان با اشاره به تحولات افغانستان نوشت: در مقایسه با سه همسایه شمالی از نظر تکنولوژی در موقعیت ویژه و برتر هستیم و نیز از دو قدرت تکنولوژیک- هند و چین- مرز بیشتری با افغانستان داریم.

ایران از نظر علمی و تکنولوژیک می‌تواند به کمک مردم افغانستان بشتابد. هم‌اینک لااقل نیمی از ظرفیت آموزشی و تحصیلات عالیه در ایران خالی است و این به آن معنی است که ما فقط در حوزه تحصیلات تکمیلی می‌توانیم روی ظرفیت خالی حدود دو میلیون نفری در سال حساب کنیم و این ظرفیت را برای توسعه افغانستان به‌کار بگیریم. کما اینکه ایران می‌تواند در حوزه معدن، کاستی‌های خود در زمینه معادن اورانیوم را برطرف نماید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ولی الله
    0

    کمبود؟؟؟ ما در هیچ چیزی کمبود نداریم، بودجه شعور ارزانی تورم مسکن خودروی ارزان مشکلات گرفتاری زلزله کرونا آزادی برق اب آلودگی و...

  • ناشناس
    0

    آخه این چه خ...یه که در هر موردی نظر میده

  • بهروز ترکه
    0

    یک مرد تو حاکمیت وجود نداره ، رایزنی کنه با بالا دستی ها، درب کیهان گل بگیرند.آقا رو اعصاب مردم داره راه میره.تورم _ کرونا و.......بسمونه.

  • حسین
    0

    همه جا رو از جمله کشور خودتونو آباد کردید حالا فقط در منطقه افغانستان مونده ، ی نگاهی ب پشت سرتون بندازید ک هر جا پا گذاشتید چه اثری بجا مونده بعد بشین و تز بده!

  • کی؟؟هان !!
    0

    کیهان جون، راستی افغانستان یه چیز دیگه هم داره، خشخاش زیاد داره، مصوبه کنید بیارن درب نانوایی های ما خالی کنند، نیم مثقال بپاشن رو نون ها، بعد یک خروار بکشن رو قیمت ها!!! چطوره ؟؟؟ طرح خوب و پر امیدیه!!! ازاین طرح ها زیاد بدید !!! مملکت دخیل و سائل نبوغات شماست.

  • عال
    0

    سوریه فلسطین عراق لبنان کمبود افغانستان هم اَضاف شد

  • مهرداد سربندی
    0

    کیهان مسخره چرا حالا که طالبان به جان مردم افغانستان افتاده شما هم یادتان اومد افغانستان اورانیوم داره و به درد ایران می خوره و باید به افغانستان نزدیکتر شد. چرا در همه اون سالهایی که مردم افغانستان به اسم آواره حضور چند میلیونی آدر ایران داشتند فقط می گفتید افغانستان تریاک داره . اما اورانیومی شد. امیدوارم طالبان ریشه کن بشه تا بعد ببینیم افغانستان دیگه غیر اورانیوم چی داره که امریکا و روسیه و چین دست از سرش بر نمیدارند. ایکاش به اسم تجارت آب به اسیاب طالبان نمی ریختید . زیرا آسیاب طالبان با آب امریکا بخوبی می چرخد.

  • پامنقلی
    0

    یه چیزهای دیگه هم ازافغانستان نیازبه واردکردن داریم انهاراهم بگو

  • جنوبی
    0

    اینم یه دلیل دیگه واسه حمایت طالبان، آب و اورانیوم به افغانستان محتاج هستیم، بخاطر همین هر چی برادر کشی میشه افغانستان ایران بی تفاوت شده، بقیمت خون و خونریزی حمایت از طالبان.، لعنت به طالبان و القاعده.،داعش و تروریست هر چی افراطی حامیانشان.

  • زاری
    0

    کیهان انگار علاقه اش از اول به طالبان زیاد بوده یک روز میگه خوب شدن . مگه ادمکش ومتجاوز که چشمشان دنبال دختر بچه ها هست به همین سادگی متحول میشن،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها