رییسی در نشست مشترک با نخست وزیر عراق خبر داد:

لغو روادید بین ایران و عراق

رئیس جمهور ضرورت توسعه مناسبات ایران و عراق در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در نشست امروز بر اراده دو دولت به منظور توسعه روزافزون روابط تهران – بغداد در تمامی عرصه‌ها تأکید شد.

لغو روادید بین ایران و عراق

سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق با بیان اینکه روابط تهران - بغداد صرفاً رابطه همسایگی نیست، تصریح کرد: ارتباط عمیق تهران و بغداد از باورها و قلب‌های دو ملت، دو کشور و دو دولت نشأت می‌گیرد.

رئیس جمهور گفت: برغم خواست دشمنان سطح روابط و مناسبات ایران و عراق روز به روز توسعه خواهد یافت.

وی اظهارداشت: توسعه روابط دو کشور می‌تواند نقش‌آفرینی تهران و بغداد در مناسبات منطقه‌ای‌، جهانی و ارتباطات بین‌المللی را تقویت کند و امروز بر تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور تأکید شد.

رئیسی با اشاره خبر خوب نخست وزیر عراق درمورد لغو روادید سفر برای دو کشور، اظهار داشت: در نشست امروز بر اراده دو کشور در توسعه کریدور ریلی و تسریع در برقراری ارتباط ریلی بین شلمچه و بصره تأکید شد و تقویت روابط مالی و پولی بین دو کشور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: بدون تردید در وضعیت امروز کرونایی، حفظ و صیانت از جان زائران عزیز بسیار اهمیت دارد، اما در عین حال نخست وزیر عراق وعده دادند تا جایی که امکان دارد، تعداد پذیرش زائران را افزایش دهند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این نشست خبری با تأکید بر این‌که «عراق بر گسترش و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قایل است»، اظهار داشت: امروز مجموعه‌ای از پرونده‌های مربوط به توسعه روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و مصمم هستیم سطح روابط خود را در راستای منافع و مصالح دو ملت هر چه بیشتر گسترش دهیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: در نشست امروز افزایش و توسعه بیش از پیش تبادلات تجاری بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی با قدردانی از حمایت‌های ایران از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از لحظه نخست برای مقابله با تروریست داعش در کنار ملت عراق قرار گرفت و ملت عراق همواره قدردان این حمایت‌ها خواهد بود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: موضع عراق نسبت به رابطه با جمهوری اسلامی ایران پایدار و ثابت است و حکومت و ملت عراق در همه عرصه‌ها در کنار ملت و حکومت ایران خواهد بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • نوایی
    0

    چه مزیتی جز انتقال بیماری داره که خبر خوبیه؟ آقای رییسی مشکل ماتحریم و دلار و کسب و کار است نه رفتن به عراق. مثل این که اشتباهی آمدی

    نظرات شما -
    • مرد میدان
      0

      یاد بگیر هرچی جای خودش...

    • ناشناس
      0

      انتقال بیماری به کجا؟از ایران به عراق؟ آخه عراق کرونا توش نیست خواهشا نگید که نمیتونن تشخیص بدن چون تعداد فوتی هاشون هم افزایشی نداشته اگر کرونا توی عراق بود حداقل تعداد مرده ها باید بیشتر میشد!سفر به عراق مثل سفر به ترکیه است یکی کنسرت دوست داره یکی زیارت اگر این بیماری رو انتقال میده اونم انتقال میده پس میخوایین کلا مرز ها رو ببندیم تا چیزی انتقال پیدا نکنه؟ راجع به پول های بلوکه شده ایران هم صحبت کردن! ولی راجع به تحریم انتظار دارید با عراق صحبت بشه؟ مگه عراق تحریم کرده؟

  • ا
    0

    چقدر بابتش باید برق مفتی بدیم ؟

  • ناشناس
    0

    ما باید ارتباط اقتصادی کریدورعراق و سوریه و لبنان را گسترش دهیم

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    خبر خوب !!!!!! به زندگی مردم و اقتصاد و گرانی و تورم بچسب ...

  • کاربر ناشناس
    0

    ای بیچاره بدبخت دلاری

  • ALI ABBSI
    0

    نقل از مرحوم رفسنجانی عراق به ایران هزار میلیارد دلار طبق تصویب سازمان ملل غرامت جنگ بدهکار است. چه شد؟

  • جنوبی
    0

    امیدوارم مثل اهل کوفه نباشید، آخه تاریخ همیشه شاهد بدعهدی عربها بوده، به معاویهای زمان سر خم نکنند در آینده.، و قدردان خون سردار همچنین سردارها باشن تا ابد.

  • م/ح
    0

    همینم غنیمته اگه اینم نبود مخالفا یه چیز دیگه رو بهنونه میکردن اخه یه سری ادما همیشه مخالفن چه خوب چه بد فقط مخالفن

  • امیر فرهادی
    0

    رئیسی یک جوری گفت یک خبر خوب داره که من فکر کردم روادید با امریکا حذف شده .خدا پدرت را بیامرزه ما این همه شهید دادیم در عراق ان وقت پول گاز ما را نمیدهند . کجای حاجی ؟

  • هه
    0

    راهشان را به مشهد بازتر کنید برای صیغه کردن دختران ایرانی.

    نظرات شما -
    • اهل فتنه
      0

      ما که تو مشهدیم از این خبرها نیست حالا هِی تخم نفاق بکار، تو عراق هم یک مشت عرب اسراییلی دقیقا همین حرفها را می زنند. شایعه می کنند سپاه عراق را غارت کرده،ایرانی ها به زنان عراقی چشم دارند. عراق استان ایران است. ما با کسی مشکل نداریم بلای جانمان ایران است. پول نفت و گاز و خرما و .... عراق را ایرانی ها می دزدند؛ خدا رو شکر همه اهل فتنه و منافقین را می شناسند

    • ناشناس
      0

      ببخشید مگه مشهد یک روستای هزار نفریه که اگه جلوی چشم شما انجام نشد، یعنی انجام نگرفته؟ همه آدما قرار نیست بیان جلوی چشم شما صیغه بشن.

  • ناشناس
    0

    کشورکویت آخرین قسط ازغرامت جنگی را ازدولت عراق دریافت کردچرا‌که ازحق مردمش کوتاه نیامدوبا اینکه یک کشورعربی بود ولی دولتمردان ما برای رفتن به عراق آنهم زیارت صدتا پیغام پسغام وامتیازووعده بازسازی مجانی عراق را می دهند تا....؟؟؟؟؟.

  • امین‌لله‌حسینی
    0

    قدردانی‌از‌اولین‌اقدام‌‌جنا‌ب‌رئیسی‌ وانشا‌لله‌در‌همه‌زمینه‌ها‌...بخصوص‌ فقر‌وناداری‌مردم‌ایران‌دست‌بکار‌باشید ممنونیم‌ازلطف‌شما.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها