چند درصد مردم اروپا از افسردگی مزمن رنج می‌برند؟ 

یک گزارش نشان می‌دهد که اقتصاد برتر اتحادیه اروپا یعنی آلمان با نسبت ۱۱.۶ درصدی پس از سوئد دارای بالاترین نسبت جمعیت مبتلا به افسردگی مزمن است و از این نظر در جایگاه چهارم قرار دارد.

چند درصد مردم اروپا از افسردگی مزمن رنج می‌برند؟ 

اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) اعلام کرد که مطابق نتایج استخراج شده از بررسی صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۷.۲ درصد از شهروندان ساکن در کشورهای عضو این اتحادیه به افسردگی مزمن دچار هستند که این میزان سه دهم درصد بیش از شمار بیماران ثبت شده در سال ۲۰۱۴ است.

بر پایه گزارش یورواستات، در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، اسلوونی با ۱۵.۱ درصد بیشترین سهم جمعیت مبتلا به افسردگی مزمن را از آن خود کرده و پس از این کشور پرتغال(۱۲.۲٪) و سوئد(۱۱.۷٪) قرار دارند.

این گزارش نشان می‌دهد که اقتصاد برتر اتحادیه اروپا یعنی آلمان با نسبت ۱۱.۶ درصدی پس از سوئد دارای بالاترین نسبت جمعیت مبتلا به افسردگی مزمن است و از این نظر در جایگاه چهارم قرار دارد.

در مقابل، دو کشور اروپای شرقی یعنی رومانی و بلغارستان به ترتیب با ۱ و ۲.۷ درصد کمترین نسبت جمعیت افسرده را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارا هستند و در مجموع کشورهای اروپای شرقی و جنوبی که معمولا از سطح توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی پایین‌تری نسبت به کشورهای اروپای شمالی و غربی برخوردارند دارای نسبت جمعیت افسرده کمتری هستند.

این گزارش همچنین حاکیست که سهم زنان در جمعیت مبتلا به افسردگی مزمن نسبت به مردان در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالاتر بوده است. در این میان، پرتغال با ۱۶.۴ درصد بالاترین نسبت زنانی را که دچار افسردگی مزمن هستند، گزارش کرده است.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • رضا95
    0

    تنهاکشوری که افسردگی نداردایران است. درعوض ایران بیماری دررفتگی زیاد دارد.!

  • بهروز ترکه
    0

    اگر راست میگید یک آمار واقعی از ایران بگیرید و اعلام کنید

  • ب
    0

    امار‌افسردگی‌اروپا‌درمقابل‌ایران‌هیچی‌است‌‌‌در‌دهه‌ اخیر‌ملت‌ایران‌کلا‌افسرده‌شده‌است‌.

  • متین
    0

    خجالت بکشید بگید آمار ایران چند نفر است پنجهزار در یکسال تازه این آمار غیررسمی است

  • جمع پراكنده
    0

    چطور شد كشورهايي كه آمال و آرزوي عده اي خود تحقير بودند اين ميزان افسردگي كشورهايي كه غرق در تكنولو‍‍‍‍‍‍‍ژي هستند چطور اين ميزان افسردگي در آن هستن اونها كه ميگفتن ما همه چيز را براي آسايش و رفاه بشر درست كرديم و بهشت را در همينجا براي بشر درست كرديم پس چي شد دين را زدند كنار و گفتن به ظاهر با عقلمان همه چيز درست ميكنيم پس اين همه افسردگي چيه

  • رو
    0

    اروپا را که نمی دانیم اما تو ایران غوغا می کنه همیشه برای سرپوش گذاشتن از مشکل خودمان میریم خبر کشورهای دیگه را میزاریم که کار خوبی نیست

  • آریایی
    0

    20:30 صدا و سیمای میلی : تمام مردم اروپا و آمریکا از افسردگی مزمن و حاد رنج میبرند و این در حالی است که مردم ایران شادترین مردم جهان هستند !!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها